8 618 läst ·
4 svar
9k läst
4 svar
Laga skruvhål i plasttak
Råkade i sommarvärmen få ett hjärnsläpp och sätta en skruv fel. Plasttaket är ovan en vedbod så jag vill inte ha något droppande där... Kan man laga hålet på något sätt som håller eller blir det o byta skiva?
Renoverare
· västra götaland
· 809 inlägg
hur snyggt vill du ha det?. kapa en bit (om du har) av en annan skiva, köp en tub silicon och tryck ihop delarna med silicon emellan., rengör delarna innan...
tada
tada
Kommer nog byta taket inom något år, var inte riktigt nöjd med hur sladdrigt det blev men ville invänta tills garagetaket skiftas 
( köpte iofs billigaste varianten för att få ljusinsläpp )
He he prio är så "snyggt" som möjligt kombinerat med att det inte får droppa in
Har inga plastbitar över men en brädbit under som stopp och fylla hålet med silikon kombinerat med ny skruv med borde funka ett tag?
Sett underifrån så kvittar det
egentligen ser man nog inte så mycket ovanifrån heller 
Gött, tack för tipsen
fixar ikväll eller imorgon 
( köpte iofs billigaste varianten för att få ljusinsläpp )
He he prio är så "snyggt" som möjligt kombinerat med att det inte får droppa in
Har inga plastbitar över men en brädbit under som stopp och fylla hålet med silikon kombinerat med ny skruv med borde funka ett tag?
Gött, tack för tipsen
Klicka här för att svara