Hej,
Jag skulle behöva lite tips på hur man ska tänka när det gäller att laga papptak!
Vi har nyligen köpt ett hus där taket är i rätt så dåligt skick. Jag har tagit in lite offerter på pris för byte av taket MEN har också börja tänkt på om jag kan laga taket själv??? Tycker mig ha hört om någon ”massa” som man kan hälla ut och täta taket med. Anledningen till att jag funderar på en sådan tillfällig lösning är att vi inom något (1-2)år vill bygga ut huset och det känns då onödigt att lägga ut en stor summa på att byta tak om man då ändå ska riva vissa delar av det igen! Är det någon därute som har erfarenheter av lagning av tak som kan tipsa om produkter eller hemsidor. Tycker ni att jag är ute och cyklar helt? Vill bara att taket ska vara tätt och fint tills utbyggnaden tar vid. Tacksam för svar!
 
Enstaka skador kan man ju täta med asfaltsklister som en tillfällig fix. Men det är inget man smetar ut över hela taket - tycker man att man behöver det lär det bli billigare och enklare att lägga på ny papp.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.