Mitt garage är byggt på 70 talet. Ytterväggarna är blå lättbetong och taket är vit lättbetong.
Garageporten är fäst i taket och här om dagen såg jag att två skruvar hade lossnat.
Testade att sätta i ny plugg och försöka skruva i skruvarna igen men det verkar som att hålet är för stort.
Hur skulle ni lösa detta på bästa sätt? Finns det någon "massa/puts" som man kan laga hålet med sen borra och göra om på nytt?
Antar att enkla lösningen är att hitta en större plugg och lite större skruv?
Garageporten är fäst i taket och här om dagen såg jag att två skruvar hade lossnat.
Testade att sätta i ny plugg och försöka skruva i skruvarna igen men det verkar som att hålet är för stort.
Hur skulle ni lösa detta på bästa sätt? Finns det någon "massa/puts" som man kan laga hålet med sen borra och göra om på nytt?
Antar att enkla lösningen är att hitta en större plugg och lite större skruv?
Produkter som diskuteras: "ankarmassa"
Ankarmassa R-KEM-II 300 ml FAST
Tvåkomponents polyesterankarmassa
232 kr inkl moms
Läs mer
Jag skulle ha klippt till en plåt, 20x20cm, och borrat ett hål i varje hörn att sätta nya skruvar i taket genom.
Sedan skjutit in plåten mellan taket och fästet och dragit fast fästet med lämplig plåtskruv.
På det sättet förskjuter man de gamla hålen till ny frisk lättbetong och fördelar tyngden på en större yta.
Sedan skjutit in plåten mellan taket och fästet och dragit fast fästet med lämplig plåtskruv.
På det sättet förskjuter man de gamla hålen till ny frisk lättbetong och fördelar tyngden på en större yta.
Klicka här för att svara