Hej!
Tog ner en innervägg och under takregeln så dök det upp en spalt som saknar innertak. Hänger ut någon plastfilm (se bilder) som jag förmodar är någon typ av fuktspärr, hur gör jag bäst med detta?
Vi har diskuterat att ta ner hela taket och byta, men vi landade i att försöka att laga enbart denna spalt. Spalten är 7 cm bred och från träregeln ned till övriga innertakets nederkant 1,5 cm
Söker därför med ljus och lykta tips på hur jag lagar detta på bästa sätt.
Tog ner en innervägg och under takregeln så dök det upp en spalt som saknar innertak. Hänger ut någon plastfilm (se bilder) som jag förmodar är någon typ av fuktspärr, hur gör jag bäst med detta?
Vi har diskuterat att ta ner hela taket och byta, men vi landade i att försöka att laga enbart denna spalt. Spalten är 7 cm bred och från träregeln ned till övriga innertakets nederkant 1,5 cm
Söker därför med ljus och lykta tips på hur jag lagar detta på bästa sätt.
Man har helt enkelt reglat upp alla väggar innan man gipsat. Därför finns inget innertag över rivna väggen. Detsamma gäller plasten. Du måste skaffa lite åldersbeständig byggplast och skarva ihop plasten. Det finns särskild tejp för det. Därefter skär du till 7cm breda remsor av 13mm gipsskiva. Dessa remsor skruvar du fast med gipsskruv. Därefter spacklar och slipar du några gånger. Sedan är det bara att måla.
Lycka till!
Lycka till!
Produkter som diskuteras: "gipsskruv"
Gips- & skivskruv
Skivskruvar är specialdesignade för att säkert fästa skivor av olika material utan att skada dem. Dessa skruvar har ofta en platt undersida eller en försänkt huvudkonstruktion som hjälper till att fördela trycket jämnt över skivan, vilket
Läs mer
Tack snälla för hjälpen!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden