Renoverare
· Kalmar län
· 2 600 inlägg
Vi har byggt in en veranda som står på en befintlig grundmur från 1929. Verandan har krypgrund och idag bilade jag upp ett hål för att sätta ett 200x200 mm ventilgaller. Muren är gjuten med ganska sparsamt med cement och full av natursten.
Givetvis träffade jag mitt på en större sten. Hellre än att försöka spräcka den valde jag att ta ett nytt tag precis bredvid. Även där sten men lyckades frigöra den efter att ha bilat runt. Således ganska mycket mer åverkan på muren än vad gallret täcker. Tanken är att grunden ska putsas om men det dröjer ett tag då ny trapp ska göras först. Jag skulle vilja fylla igen hålet jag började med samt bygga upp något som ser ut lite mer som en kanal än att man gjort hål med stridsvagn.
Min fråga till folket är vilken produkt jag bör använda för att hyfsa till detta. Murbruk och i så fall vilken typ? Eller något putsbruk? Tjockaste lagningen blir ca 70 mm och på tunnaste stället kanske 10 mm. Hur hade ni gjort?
Givetvis träffade jag mitt på en större sten. Hellre än att försöka spräcka den valde jag att ta ett nytt tag precis bredvid. Även där sten men lyckades frigöra den efter att ha bilat runt. Således ganska mycket mer åverkan på muren än vad gallret täcker. Tanken är att grunden ska putsas om men det dröjer ett tag då ny trapp ska göras först. Jag skulle vilja fylla igen hålet jag började med samt bygga upp något som ser ut lite mer som en kanal än att man gjort hål med stridsvagn.
Min fråga till folket är vilken produkt jag bör använda för att hyfsa till detta. Murbruk och i så fall vilken typ? Eller något putsbruk? Tjockaste lagningen blir ca 70 mm och på tunnaste stället kanske 10 mm. Hur hade ni gjort?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Renoverare
· Kalmar län
· 2 600 inlägg
Det blev cementbruk och det funkade fint. La på mycket mer än man bör i en omgång så det ville gärna kalva men fick ihop något vettigt till slut. Ska bara vara någotsånär däggdjurstätt i väntan på att vi gör vid grunden ordentligt.
Kan väl få vilken murare som helst lite tårögd!
Kan väl få vilken murare som helst lite tårögd!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Klicka här för att svara