När jag var ung tonåring vann jag ett grillset i en golftävling. Jag gillar det starkt och det har fina minnen.
Igår tappade jag grilltången i backen o den gick sönder. Frågan är hur jag kan laga denna snyggt…?
Hur är det gjort från början? Ser ingen svetsfog. Hur har de lyckats få fäste mellan den platta delen tången?
Kan inte ni ge mig tipps hur jag kan laga denna grilltång?
Tack
Igår tappade jag grilltången i backen o den gick sönder. Frågan är hur jag kan laga denna snyggt…?
Hur är det gjort från början? Ser ingen svetsfog. Hur har de lyckats få fäste mellan den platta delen tången?
Kan inte ni ge mig tipps hur jag kan laga denna grilltång?
Tack
Den är punktsvetsad (på samma sätt som tex bilkarosser sätts ihop) och sedan har de ev polerat bort märkena. Jag skulle borra att hål i ena delen, tvinga ihop och fixera, och sedan svetsa igen hålet med rostfritt material.
Verktygstokig
· Halland
· 8 311 inlägg
Svetsa, eller hårdlöd den..
Klicka här för att svara

