I min snickarbod har jag en gjuten platta i ena hörnet, tror det har stått en kamin där förr.
Nåväl, den har spruckit i ena hörnet, och jag skulle vilja laga det. Hur göra för att få till det så att det håller? I den inre änden är det helt och fint. Tänkte utnyttja den till att ställa tunga saker på.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Åsa Lund
Man kan laga med betong så den blir slät men den kommer nog inte klara belastning nåt vidare
Fördela trycket med en durkplåt ovanpå istället
 
  • Gilla
aleklint
  • Laddar…
Du får bila bort det som är löst och sen bygga en form och gjuta i.
Eftersom det ser ut att finnas en spricka uppåt/höger så är det rätt stor risk att det inte blir så mycket kvar.

Åsas förslag är inte så dumt, det kan tom räcka med en plywoodskiva om det går lättare att hitta och du inte vill ha en kamin där.
 
  • Gilla
aleklint
  • Laddar…
Åsa Lund
Plåt murknar inte heller, om den blir liggandes länge :-)
 
  • Gilla
aleklint och 1 till
  • Laddar…
Tack för tipsen! tror jag snyggar till den, och sen lägger nån slags platta på då. :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.