Ska prova det, vi kör sakta men säkert bort mer och mer. Kommer byta golv med mera också. Viktiga är att det blir bra och vi har inte bråttom alls.P Per i Hamrånge skrev:Hus fix funkar. Släta av snyggt bara. Hårt att slipa. Allt löst ludd måste bort. Annars kommer det släppa när du drar på lim. Prova att fukta med fuktad svamp. Många hyr en ångmaskin. Lär fungera bra. Jag brukar måla med någon billig tak eller vägg färg. Det finna olika specialfärger för detta, men de är dyra. Efter målningen ser du direkt om/var det släpper. Slipa/spacka där om på med lite mer färg. Vill du ha livrem och hängslen. drar du på en renoveringstapet när du har stabiliserat ytan med färg. Då har du en helt stabil och neutral yta att starta om ifrån. Renoveringstapet är dyr, men då slipper du för all framtid problem.
Medlem
· Stockholm
· 820 inlägg
Efter att ha varit bortrest har jag återupptagit projektet. Problemet är att klistret sitter som sten. Höll på några timmar igår men knappt märkbart resultat och idag kör jag ånga som funkar bättre. Men på vissa ställen följer pappen på gipset med även när jag kör utan ånga. Kan man inte spärra eller något? Såhär ser det ut nu.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Blekinge
· 12 222 inlägg
En udda plats för ett värmerör även om jag vet att det finns i många hus. Se bara till att du inte ha några kopplingar i värmeröret dolda under listen. Vid nyinstallation är det inte tillåtet, vid renoveringar vet jag inte. I alla fall inte lämpligt.D DrDim skrev:
Medlem
· Stockholm
· 820 inlägg
Det finns olika former av spärrgrund hos de flesta tillverkare. Funkar ibland, ibland inte. Dvs när det inte funkar så släpper pappersluddet och bubblar sig. Bara att skrapa bort och grunda igen. Så får man hålla på tills det är klart. Jag brukar dra på renoveringstapet när jag har tröttnat. Skulle garanterat dölja det som syns på bilden, men räddar naturligtvis inte stora ojämnheter.D DrDim skrev:Efter att ha varit bortrest har jag återupptagit projektet. Problemet är att klistret sitter som sten. Höll på några timmar igår men knappt märkbart resultat och idag kör jag ånga som funkar bättre. Men på vissa ställen följer pappen på gipset med även när jag kör utan ånga. Kan man inte spärra eller något? Såhär ser det ut nu. [bild]
Funkar den här som spärr? https://beckers.se/produkter/inomhus/grund/isolerfarg
Var svårt att hitta spärrgrund, sett Bin och Gradz utomlands men verkar svårt att hitta något liknande i butik i Sverige (gärna bauhaus eller liknande kedja) .
Var svårt att hitta spärrgrund, sett Bin och Gradz utomlands men verkar svårt att hitta något liknande i butik i Sverige (gärna bauhaus eller liknande kedja) .
Klicka här för att svara