1 753 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Laga gips innan mosaik
Hej.
Skall sätta glasmosaik i köket ovanför diskbänken och har satt dit 6mm gips, då jag satte gipsen över bakkanten på diskbänken var jag tvungen att skära bort ett hörn av gipsen precis intill spisen, funderar på hur jag skall fylla det innan plattorna skall på, jag man använda husfix till detta?
Likaså om man har en försänkning alt glipa/spricka i gipsen kan man använda husfix till att "spackla" igen detta innan mosaiken skall på plats?
Skall sätta glasmosaik i köket ovanför diskbänken och har satt dit 6mm gips, då jag satte gipsen över bakkanten på diskbänken var jag tvungen att skära bort ett hörn av gipsen precis intill spisen, funderar på hur jag skall fylla det innan plattorna skall på, jag man använda husfix till detta?
Likaså om man har en försänkning alt glipa/spricka i gipsen kan man använda husfix till att "spackla" igen detta innan mosaiken skall på plats?
Bakom gipsen sitter spånskivor, jag har skruvat och även limmat gipsen.
Kan jag inte fylla ut med fixet om det är spån bakom då?
Kan man använda något annat typ latexfog? Hörnet som är borta är ca 1,5cm stort.
När man sätter gips bakom diskbänk är det då brukligt att man sätter skivan över bänkens bakre plåtkant?Jag gjorde så för det gamla satt över och för att slippa sätta en siliconfog som var 2cm tjock.
Kan jag inte fylla ut med fixet om det är spån bakom då?
Kan man använda något annat typ latexfog? Hörnet som är borta är ca 1,5cm stort.
När man sätter gips bakom diskbänk är det då brukligt att man sätter skivan över bänkens bakre plåtkant?Jag gjorde så för det gamla satt över och för att slippa sätta en siliconfog som var 2cm tjock.
Klicka här för att svara