Ska måla om mina gamla dörrkarmar.
På dessa karmar har det lossat lite "färgbitar", finns det något sätt att laga dessa innan målning?
Kan påpekas att resten av färgen sitter fast bra så jag tänkte slippa skrapa hela karmen.
Vanligt spackel kanske lossnar lätt, hade också lite fundering på plastic padding?
Någon som vet?
På dessa karmar har det lossat lite "färgbitar", finns det något sätt att laga dessa innan målning?
Kan påpekas att resten av färgen sitter fast bra så jag tänkte slippa skrapa hela karmen.
Vanligt spackel kanske lossnar lätt, hade också lite fundering på plastic padding?
Någon som vet?
tja sam...
skrapa bort allt löst färg....sedan grundmåla dom trärenaytorna och där du tänkte spackla...använd vattenbas snickgrund.....
sedan tar du vanligt snickspackel 2-3ggr eller bottna med padding 1ggr först...lycka till./danne
skrapa bort allt löst färg....sedan grundmåla dom trärenaytorna och där du tänkte spackla...använd vattenbas snickgrund.....
sedan tar du vanligt snickspackel 2-3ggr eller bottna med padding 1ggr först...lycka till./danne
Produkter som diskuteras: "skrapa färg"
Färgskrapa Flexi Speedheater
Med 3 blad och hölster
499 kr inkl moms
Läs mer
Klicka här för att svara
