Ska måla om mina gamla dörrkarmar.
På dessa karmar har det lossat lite "färgbitar", finns det något sätt att laga dessa innan målning?

Kan påpekas att resten av färgen sitter fast bra så jag tänkte slippa skrapa hela karmen.

Vanligt spackel kanske lossnar lätt, hade också lite fundering på plastic padding?
Någon som vet?
 
  • Karm_001.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag hade spacklat. Tror inte att det lossnar så lätt. Hur hade du annars tänkt att göra? :-/

Stryk på lite spackel ,slipa och se om det behövs mera. Sen ska det dit färg så nog håller det. ;)
 
tja sam...

skrapa bort allt löst färg....sedan grundmåla dom trärenaytorna och där du tänkte spackla...använd vattenbas snickgrund.....

sedan tar du vanligt snickspackel 2-3ggr eller bottna med padding 1ggr först...lycka till./danne
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.