Jag har fått en mindre vattenskada på parkett där det stått en vattenskål som skvalpat över. Detta var över en månad sedan och det är torrt nu men trät har lyft lite.
Jag tänker att jag bifogar bilder och ser om det är någon av er som vet ifall mam kan laga endast skadan eller ifall jag behöver byta hela golvet..
Jag tänker att jag bifogar bilder och ser om det är någon av er som vet ifall mam kan laga endast skadan eller ifall jag behöver byta hela golvet..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har du testat att ställa något som trycker ner delen som rest sig? Jag tolkar dig som att det är det som är problemet, att en bit rest sig och sticker upp?
Vi fick ngt liknande i hallen en gång och det tyngde jag ner när det torkat och nu är det plant. Det syns kanske en liten glipa om man verkligen stirrar men är helt ok.
Vi fick ngt liknande i hallen en gång och det tyngde jag ner när det torkat och nu är det plant. Det syns kanske en liten glipa om man verkligen stirrar men är helt ok.
Jiji skrev:
Har du testat att ställa något som trycker ner delen som rest sig? Jag tolkar dig som att det är det som är problemet, att en bit rest sig och sticker upp?
Det är ju värt att testa! Vad hade du som var tungt nog?
Det brukar gå bra att såga upp de skadade partiet ”inifrån”, alltså att kapa upp skivorna i mitten så att man kan klicka ur de kanterna som nu är ihakade i nästa bräda. På den nya golvbiten fräser du av ”flärparna” förutom på ena långsidan som du viker ner/in mot nästa golvbit när du lägger i golvet igen. Den sidan som du fräst bort flärpen på limmar du istället fast med vanligt trälim.
Är nyvaken så förklarar kanske inte så bra, men skrik till om det är något oklart så får jag försöka igen
Är nyvaken så förklarar kanske inte så bra, men skrik till om det är något oklart så får jag försöka igen
Klicka här för att svara