Så har snålheten ännu en gång bedragit visheten.
Vid bygge av relaxavdelningen hemma så använde jag en fungerande duschblandare som jag hade i min ägo.
Nu håller den inte tätt när jag vrider av den + att det är sämre sprutt då den är öppen max.
Är det något som jag enkelt kan fixa eller måste den bytas? Jag behöver råd om hur båda sakerna ska utföras.
Jag gissar att det lutar åt ett byte. Vattnet kan jag enkelt stänga av - vad göra härnäst?
Bifogar bild på blandaren.
Vid bygge av relaxavdelningen hemma så använde jag en fungerande duschblandare som jag hade i min ägo.
Nu håller den inte tätt när jag vrider av den + att det är sämre sprutt då den är öppen max.
Är det något som jag enkelt kan fixa eller måste den bytas? Jag behöver råd om hur båda sakerna ska utföras.
Jag gissar att det lutar åt ett byte. Vattnet kan jag enkelt stänga av - vad göra härnäst?
Bifogar bild på blandaren.
knalla in på närmaste comfortbutik o beskriv broblemet, om det går så stängav vattnet o tag med kranen.
dom borde ge dig en ny kranpakning.
o du hade dålit sprut sa du..
kanske borde du också kolla filtrena, dom sitter just vid vatten ingångarna i kranen, en på kall o en på varmt, dom kommer du åt om du mekar loss krannen från väggefästet
dom borde ge dig en ny kranpakning.
o du hade dålit sprut sa du..
kanske borde du också kolla filtrena, dom sitter just vid vatten ingångarna i kranen, en på kall o en på varmt, dom kommer du åt om du mekar loss krannen från väggefästet
Med reservation för att bilden är väldigt mörk är detta en Mora Cera-blandare, som är en kvalitetsblandare och inte behövs bytas om den inte är +20 år eller av annan orsak.
Om infästningen i väggen är rätt gjord med brickan på väggen är det en konisk tätning som tätar metall mot metall och inte behöver smörjning (möjligen om lekande muttrar kärvar, men inte för tätningens skull). Så stäng av vatten och ta bort blandren i inloppet skall det finnas två "nät/silar" har du skräp där har du svaret på varför du har dålig fart på flödet. När det gäller droppandet sitter det antagligen en helt vanlig ½" kranpackning om du tar loss kranöverstycket som är blottat på bilden. För att känna om det är en gummipackning=vanlig kranpackning eller keramiskt överstycke kan man vrida flera varv är det en vanlig packning (det är nästan alltid dessa som droppar) är spelet ett halvt varv är det keramisk och man får byts hela överstycket.
Nu när jag tittar en gång till på bilden ändrar jag mig och säger att det är en Grohe 1000-blandare istället.
Om infästningen i väggen är rätt gjord med brickan på väggen är det en konisk tätning som tätar metall mot metall och inte behöver smörjning (möjligen om lekande muttrar kärvar, men inte för tätningens skull). Så stäng av vatten och ta bort blandren i inloppet skall det finnas två "nät/silar" har du skräp där har du svaret på varför du har dålig fart på flödet. När det gäller droppandet sitter det antagligen en helt vanlig ½" kranpackning om du tar loss kranöverstycket som är blottat på bilden. För att känna om det är en gummipackning=vanlig kranpackning eller keramiskt överstycke kan man vrida flera varv är det en vanlig packning (det är nästan alltid dessa som droppar) är spelet ett halvt varv är det keramisk och man får byts hela överstycket.
Nu när jag tittar en gång till på bilden ändrar jag mig och säger att det är en Grohe 1000-blandare istället.
Klicka här för att svara
