Byggahus.se

Laga defekt låda till hylsnyckelsats

1. R
    Medlem Nivå 6
    Det drabbar väl alla till slut, låsen går sönder, nu finns det bara 2 snäppen med funktion varav den ena ramlar av när lådan öppnas.
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    20200419_162707.jpg

Har tidigare skruvat fast spännband och liknande men till slut spricker lådan runt skruvarna och det är bara att kasta.

Har ni några tips?

2. Bästa svaret

C
    Medlem · Nivå 14
    Popnita spännbandet med vanliga brickor på resp sida om popniten, håller i evigheter jämfört med skruvar.

• Laddar…
  3. RmK_71
    Medlem Nivå 3
    Såga ut insatsen och lägg in insatsen i en fin låda i plywood istället ;)

4. R
    Medlem Nivå 6
    Jag såg att det fanns en liknande sats idag på Kamasa, den lådan finns som reservdel, har skickat en förfrågan till Autoexperten.

Annars kör jag nog på popnitsvarianten, den lät vettig. Smälter man hålet för popniten med lödkolv borde det bli ännu hållbarare.

• Laddar…
  5. F
    Medlem Nivå 6
    har också en sådan sats med trasiga lås. återkom gärna om du hittar någon ny låda som passar

6. R
    Medlem Nivå 6
    Fick svar från Autoexperten, 1008 kr för en tomlåda, 1295 för en komplett hylsnyckelsats.

Det blir popnit...

7. H
    Medlem · Nivå 9
    Har dom lagt på plastpåseskatt kanske....

8. F
    Medlem Nivå 6
    Aj då , Ja man kan ju fundera på kvaliteten på innehållet i lådan om lådan kostar 1000 kr

9. K_arlstrom
    Verktygstokig · Nivå 9
    Kostar den så lite just nu? Måste vara kampanj! Har samma problem som dig, blev att jag kompletterade med en mindre låda att ta med, den stora har fått en mer permanent plats i garaget :)

10. R
    Medlem Nivå 6
    Jepp

11. H
    Medlem · Nivå 7
    3d-printa!

12. R
    Medlem Nivå 6
    Vart inne på det med. Kör man överdimensionerade snäppen i nylon skulle det nog lira.

13. H
    Medlem · Nivå 7
  14. K_arlstrom
    Verktygstokig · Nivå 9
    @henkepenk den modellen jag behöver, fint fynd! Vet vem jag ska fråga om hjälp

15. R
    Medlem Nivå 6
    Ja, det är rätt.