Det är alltså den delen där fönsterblecket sitter fast i, virket är delvis rötskadat . Resten av karmen ser bra ut.
Själv är jag en glad amatör .
Jag kan ta bort blecket och hacka bort det ruttna men hur lagar jag detta sedan?
Det ska ju bli snyggt och tätt , sedan ska blecket dit .
Finns det lösa understycken att köpa?
är det bäst att ta loss hela karmen?
Om jag lagar karmen- hur fixar jag till ” glipan” där blecket ska sitta ?
Tacksam råd
 
Det är inte svårt. Hacka inte utan mejsla ut det eller såga ut det.
Gör en ny träbit i kärnvirke och limma dast ist.
Om du behöver fylla i mellan bitarna kan det vara bra att blanda sågspån i en burk med lim och använda.

Att göra på plats är enklast då allt sitter fast men en fönster firma skulle ta loss det och göra på verkstad.

Bilden är på en båge men principen är densamma.

Och jag är ochså amatör :)
 
  • Träfönsters renovering med klämmor som håller fast en nylagad bit, verktyg i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
kulle
  • Laddar…
Spåret för blecket går att göra med stämjärn eller smalt bildhuggarjärn. Börja först med en getfot och fortsätt sen med ett annat järn.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.