Det är alltså den delen där fönsterblecket sitter fast i, virket är delvis rötskadat . Resten av karmen ser bra ut.
Själv är jag en glad amatör .
Jag kan ta bort blecket och hacka bort det ruttna men hur lagar jag detta sedan?
Det ska ju bli snyggt och tätt , sedan ska blecket dit .
Finns det lösa understycken att köpa?
är det bäst att ta loss hela karmen?
Om jag lagar karmen- hur fixar jag till ” glipan” där blecket ska sitta ?
Tacksam råd
Själv är jag en glad amatör .
Jag kan ta bort blecket och hacka bort det ruttna men hur lagar jag detta sedan?
Det ska ju bli snyggt och tätt , sedan ska blecket dit .
Finns det lösa understycken att köpa?
är det bäst att ta loss hela karmen?
Om jag lagar karmen- hur fixar jag till ” glipan” där blecket ska sitta ?
Tacksam råd
Det är inte svårt. Hacka inte utan mejsla ut det eller såga ut det.
Gör en ny träbit i kärnvirke och limma dast ist.
Om du behöver fylla i mellan bitarna kan det vara bra att blanda sågspån i en burk med lim och använda.
Att göra på plats är enklast då allt sitter fast men en fönster firma skulle ta loss det och göra på verkstad.
Bilden är på en båge men principen är densamma.
Och jag är ochså amatör
Gör en ny träbit i kärnvirke och limma dast ist.
Om du behöver fylla i mellan bitarna kan det vara bra att blanda sågspån i en burk med lim och använda.
Att göra på plats är enklast då allt sitter fast men en fönster firma skulle ta loss det och göra på verkstad.
Bilden är på en båge men principen är densamma.
Och jag är ochså amatör
Klicka här för att svara
