M
Hur lagas borrhål genom kakelplatta och tätskiktsfolie enligt branschregler? Om det spelar någon roll är det Lip folie på trävägg som sitter bakom kaklet.

L
Det enda som som används är att trycka in silikon i hålet , rätt mycket så det går in i väggen
låta bli en bula ut , när det härdat riktigt 1 dygn , skära av med rakblad eller annat jäms med plattan , hoppas ni hittar något i nyans med plattan , annars leva med det

M
L Liteavvarje skrev:
Det enda som som används är att trycka in silikon i hålet , rätt mycket så det går in i väggen
låta bli en bula ut , när det härdat riktigt 1 dygn , skära av med rakblad eller annat jäms med plattan , hoppas ni hittar något i nyans med plattan , annars leva med det
Inte helt såld på den lösningen med hänsyn till att vi bygger nytt med totalentreprenad och ansvaret ligger på entreprenören att lösa problemet. Vi har ännu inte blivit informerade om vilken lösning de har tänkt sig. Borrhålen är i duschutrymme varav min oro över tätskiktet.

M mnzeii skrev:
Borrhålen är i duschutrymme varav min oro över tätskiktet.
Ja, där är det ju ingen höjdare..

Vi har det tyvärr i vårt badrum också, men dock inte i själva duschutrymmet.

L
M mnzeii skrev:
Inte helt såld på den lösningen med hänsyn till att vi bygger nytt med totalentreprenad och ansvaret ligger på entreprenören att lösa problemet. Vi har ännu inte blivit informerade om vilken lösning de har tänkt sig. Borrhålen är i duschutrymme varav min oro över tätskiktet.
Det framgick inte att ni bygger , så det kommer i ett annat läge , och då avstår jag med ytterligare svar

En fördel med folie är att det går att ta bort (oftast) en eller ett par plattor.
Lagar sen med en bit folie över hålet och sen dit med ny platta.
Det går, och det går att göra det godkänt!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.