Har en nerfart till garage, och precis utanför garageporten har plattan spruckit/vittrat bort, och naturen försöker ta över. :) Ska man gräva bort jorden och gjuta i betong här, eller är det lämpligare med sådan där asfalt som man kan köpa på hink? Kanske dyrt om det behövs mycket.

Något speciellt att tänka på om man inte är så van vid gjutning?

Tack på förhand för svar!
 
  • Sönderfallen trottoar, asfalt och betong, vid kantsten och gatubrunn, behöver reparation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En brunaktig mark med en cirkulär brunnslock av metall, delvis täckt av jord och smågrus. Gräs i närheten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Gräv och bila bort det gamla så du kan få en ordentlig grund, att bara smacka på nåt där nu är ingen vits och kommer inte hålla.
 
  • Gilla
Claes Sörmland och 1 till
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Gräv och bila bort det gamla så du kan få en ordentlig grund, att bara smacka på nåt där nu är ingen vits och kommer inte hålla.
Tack för svar! Låter ju jobbigt men det är kanske den enda lösningen. Kommer inte den nya betongen fästa ordentligt mot den gamla, eller vad är anledningen till att det inte håller?
 
Du vill ju ha ett bärlager samt få in armering i betongen, nu är det ju mest jord där.
 
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Du vill ju ha ett bärlager samt få in armering i betongen, nu är det ju mest jord där.
Jag förstår. Vet inte hur det ser ut under jorden, men det syns ingen armering i den gamla betongen så det kanske är därför det ser ut som det gör.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.