Tjenare,
jag har slitit ut innertaket i två rum i min lägenhet med syftet att få upp takhöjden. Tidigare har dessa två rum och en liten hall utanför som sammanlänkar dessa varit ett rum och när jag nu tagit ned innertaket saknas alltså väggmaterial mellan rummen, bifogar en bild så kanske det blir förståeligt.
Det gamla taket i de två rummen är i gott skick och dessa ska nog gå att få bra.
Men i tillägg till dessa rum vill jag också slita ned innertaket i den lilla korridoren utanför, men skadorna på vägg och tak ovanför det sänkta taket är rejäla och jag är osäker på hur man ska gå tillväga för att laga dessa.
När man från dem andra rummen tittar in i det gamla innertaket ser man nakna brädor med nät och helt nedriven puts och även en del rejäla kratrar i putsen med vass som armering. Där det finns puts kvar tänker jag att man kan primea och fylla ut med gipsputs, men jag vet inte riktigt hur jag ska lösa det kring hörnet med brädor. Nedom det sänkta taket sitter gipsplattor.
Hur hade ni gått tillväga? Rensa upp, mecka med reglar så att det blir jämnt och sätta gipsplattor? Annan tanke?