Hej!

har nyligen renoverat min ovanvåning har då lagt 145 mm isolering med luftsplat mot yttertaket och gavlarna, jag har bytt mina fönster mot nya komposit fönster.

nedervåningen är avskärmad med plast samt ett lakan.

nu till saken att jag har ingen värme på ovanvåningen hela tiden utan endast när jag jobbar där. (än så länge)

i gårkväll när jag gick upp där var den endast 4 grader där, är detta normalt?
Dock skall man tillägga att det blåste på bra ute samt var 2 minus ute...

Samma här, -4 ute och +2 inne.

oki dokie...blir lite orolig att man isolerat dåligt...trots att man lagt typ 2 veckor på att få till en bra och tät isolering på 80 kvm isolering

Det tyder väl på att
- du inte har ngn värme tillslagen?
- det möjligen är otätt ngnstans?
- du har väl isolerat mellan våningarna?

Värme är inte påslagen på ovanvåningen, det sóm jag vill komma fram till är om det normalt blir så avkylt över ett dygn utan värme, det är isolerat mellanvåningsplanen.

tjena ! det blir inte varmt bara för att man isolerat,tillskottsvärme behövs.är öv otät kyls den ner fort.

Säkert ingen fara,

jag har i vårt 1-1/2 plans från mitten av 70-talet normalt ca 20 grader på övervåningen. Vid en utetemp på -16 så har vi ca 4 grader vid golvlisterna på kortsidorna :-)

Kanske jag som missförstår, men i dagens mått är väl inte 145mm så mycket?
Men det kanske inte fick plats med mer, och har du ingen värme på så blir det väl kallt då...

snickar_lasse skrev:
tjena ! det blir inte varmt bara för att man isolerat,tillskottsvärme behövs.är öv otät kyls den ner fort.
Nä jag vet att det inte blir varmt utan värmekälla...Tänkte mest på spillvärme nerifrån bottenplan...

145 MM är inte mycket men jag har beställt MacoDach isolering till utansidan till det kommande takarbetet och då blir det 160mm till fast på rätt sida om råsponten.

Skall väl tillägga att det är pga av den hårda blåsten här som temperaturen sjunkit så lågt som 2 grader i det ouppvärmda rummet. Det drar in via diverse springor som inte är åtgärdade ännu. Normalt kanske det hade varit 10 grader.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.