1 063 läst ·
9 svar
1k läst
9 svar
Låg temperatur vid nyisolerat
Hej!
har nyligen renoverat min ovanvåning har då lagt 145 mm isolering med luftsplat mot yttertaket och gavlarna, jag har bytt mina fönster mot nya komposit fönster.
nedervåningen är avskärmad med plast samt ett lakan.
nu till saken att jag har ingen värme på ovanvåningen hela tiden utan endast när jag jobbar där. (än så länge)
i gårkväll när jag gick upp där var den endast 4 grader där, är detta normalt?
Dock skall man tillägga att det blåste på bra ute samt var 2 minus ute...
har nyligen renoverat min ovanvåning har då lagt 145 mm isolering med luftsplat mot yttertaket och gavlarna, jag har bytt mina fönster mot nya komposit fönster.
nedervåningen är avskärmad med plast samt ett lakan.
nu till saken att jag har ingen värme på ovanvåningen hela tiden utan endast när jag jobbar där. (än så länge)
i gårkväll när jag gick upp där var den endast 4 grader där, är detta normalt?
Dock skall man tillägga att det blåste på bra ute samt var 2 minus ute...
tjena ! det blir inte varmt bara för att man isolerat,tillskottsvärme behövs.är öv otät kyls den ner fort.
Nä jag vet att det inte blir varmt utan värmekälla...Tänkte mest på spillvärme nerifrån bottenplan...snickar_lasse skrev:
145 MM är inte mycket men jag har beställt MacoDach isolering till utansidan till det kommande takarbetet och då blir det 160mm till fast på rätt sida om råsponten.
Skall väl tillägga att det är pga av den hårda blåsten här som temperaturen sjunkit så lågt som 2 grader i det ouppvärmda rummet. Det drar in via diverse springor som inte är åtgärdade ännu. Normalt kanske det hade varit 10 grader.
Klicka här för att svara