D
byggmax öppnar om 5 min! :) lägger upp bilder när dörrarna är färdiga.

L-Bror
Ta några under byggets gång också :-)

D
yes ska bli! :) Köpte 2 stycken 19 mm mdf, som jag kommer såga ur ränder i med cirkelsåg. Köpte råspont att ha som "ram" och har nu sågat bort sponten på alla bitar.

Var på byggmax i säkert 1 timme och tänkte igenom alla möjliga kombinationer och vilket som skulle bli billigast/bäst. Till slut blev det mdf och råspont. :)

D
måtten på mdf-skivorna är alltså h: 240, b: 59,5 tjocklek 1,9. allt i cm. Ska göra två dörrar som är 55 cm breda och ca 210 cm höga. Sen blir det smidesgångjärn. Men bilder kommer när jag sätter igång på allvar.

Bra lösning!

• Gilla
L-Bror och 1 till
  • Laddar…
D
någon som har tips på hur man gör spåren bra? är det bara att ändra sågdjupet och köra med klingan en gång för att få till ett spår? eller ska jag ställa in vinkel på sågen och köra två gånger så jag får en V-formad sänka?

D
IMG_0085.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Dörren blev väldigt stabil, passade kanske inte riktigt med detta mönster då dörren är väldigt smal. Får se vad frugan tycker och hur den ser ut när den är färdigmålad+gångjärn! :)

D
Nu äre bara att göra en till

• Gilla
L-Bror
  • Laddar…
D
nu är dom färdiga.
IMG_0086.jpg
Skapa konto

IMG_0088.jpg
Skapa konto

är rätt så nöjd med slutresultatet. senast jag snickrade något var ju i träslöjden för typ 10 år sen, förutom lite smågrejer nu med huset då...

• Gilla
Peter HellqvIst och 1 till
  • Laddar…
Det där blev ju väldigt bra! Utklassar alla färdiga alternativ från IKEA etc.

• Gilla
Kjerstin G och 1 till
  • Laddar…
D
tack tack :)

D danpih skrev:
nu är dom färdiga.
[bild]
[bild]

är rätt så nöjd med slutresultatet. senast jag snickrade något var ju i träslöjden för typ 10 år sen, förutom lite smågrejer nu med huset då...
Superfint ju!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.