underfrån. bärlinor av dubbla 210x45... samt 12 stolpar på egna betongplattor med armering nedlaget i backen.

• 3.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
mittstolparna är rejäla, med 4 limskruvade 195 or....

• 1.JPG
    Skapa konto
Ett antal kvällar/dagar har gått åt för att byta panel på gaveln. Tror det var 8 m upp till nocken...
Även stoppat in några av fönstrena.... Blir i även 6 takfönster i ett senare skede, samt några till på långsidorna så det blir förhoppningsvis tillräckligt ljust.
På ena sidan där jag tidigare bytte panel hann jag till och med måla i höstas innan det blev för kallt, samt stoppa in ytterdörr och tre hallfönster (bakom presseningen). Ska givetvis även byta/komplettera panelen på sista långsidan, men den är inte lika illa åtgången, så det blir nog bara nya lockbrädor.

• 2.JPG
    Skapa konto
  • 4.JPG
    Skapa konto
  • 6.JPG
    Skapa konto
panelen hittade jag ruskigt billigt hos en grannbonde.... och därav kan den se lite skum ut på bilerna, men den är helt ok och den ska få torka till under våren innan linoljefärgen åker på.

Hur går det med det här projektet? Är du klar? Höll du budgeten?

Redigerat:
såg tråden uppdaterad i forumet- blev skit glad o öppnade (äntliogen ska man få se hur de går)- bledrar som en *** neråt och ser att där inte är något uppdatering från bygget :( :( :(

hur går de ? hur gick de ??

Vill också se uppdatering!

Det skulle var väldigt roligt att få veta hur det har gått.

Även fast det är 10 år kvar till jag räknar med att påbörja mitt projekt så har den här tråden varit väldigt inspirerande. Det känns skönt att veta att man inte är ensam om att vilja bo i en ladugård!

Här är lite information som jag precis har laddat upp om mitt framtida projekt.

Kommer det inga uppdateringar :-p ???

Gaddamnit, tråden saknade ett slut. :(

//Patrik

Papperskatt Papperskatt skrev:
Det skulle var väldigt roligt att få veta hur det har gått.

Även fast det är 10 år kvar till jag räknar med att påbörja mitt projekt så har den här tråden varit väldigt inspirerande. Det känns skönt att veta att man inte är ensam om att vilja bo i en ladugård!

Här är lite information som jag precis har laddat upp om mitt framtida projekt.
så du ska börja nu? ;)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.