38 206 läst ·
56 svar
38k läst
56 svar
Ladugården blir till modern funkislägenhet
Ett antal kvällar/dagar har gått åt för att byta panel på gaveln. Tror det var 8 m upp till nocken...
Även stoppat in några av fönstrena.... Blir i även 6 takfönster i ett senare skede, samt några till på långsidorna så det blir förhoppningsvis tillräckligt ljust.
På ena sidan där jag tidigare bytte panel hann jag till och med måla i höstas innan det blev för kallt, samt stoppa in ytterdörr och tre hallfönster (bakom presseningen). Ska givetvis även byta/komplettera panelen på sista långsidan, men den är inte lika illa åtgången, så det blir nog bara nya lockbrädor.
Även stoppat in några av fönstrena.... Blir i även 6 takfönster i ett senare skede, samt några till på långsidorna så det blir förhoppningsvis tillräckligt ljust.
På ena sidan där jag tidigare bytte panel hann jag till och med måla i höstas innan det blev för kallt, samt stoppa in ytterdörr och tre hallfönster (bakom presseningen). Ska givetvis även byta/komplettera panelen på sista långsidan, men den är inte lika illa åtgången, så det blir nog bara nya lockbrädor.
panelen hittade jag ruskigt billigt hos en grannbonde.... och därav kan den se lite skum ut på bilerna, men den är helt ok och den ska få torka till under våren innan linoljefärgen åker på.
Byggnadsvårdare
· Näsåker
· 84 inlägg
Hur går det med det här projektet? Är du klar? Höll du budgeten?
Redigerat:
Byggnadsvårdare
· Näsåker
· 84 inlägg
Det skulle var väldigt roligt att få veta hur det har gått.
Även fast det är 10 år kvar till jag räknar med att påbörja mitt projekt så har den här tråden varit väldigt inspirerande. Det känns skönt att veta att man inte är ensam om att vilja bo i en ladugård!
Här är lite information som jag precis har laddat upp om mitt framtida projekt.
Även fast det är 10 år kvar till jag räknar med att påbörja mitt projekt så har den här tråden varit väldigt inspirerande. Det känns skönt att veta att man inte är ensam om att vilja bo i en ladugård!
I sitt sista (?) inlägg säger goahead1978: "pga av bygget är lagt på is för tillfället"
http://www.byggahus.se/forum/s-ljes...-45x45-direkt-fran-braedgarden-ca-2300-m.html
http://www.byggahus.se/forum/s-ljes...-45x45-direkt-fran-braedgarden-ca-2300-m.html
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Gaddamnit, tråden saknade ett slut. 
//Patrik
//Patrik
så du ska börja nu?Papperskatt skrev:
Det skulle var väldigt roligt att få veta hur det har gått.
Klicka här för att svara