5 524 läst ·
30 svar
6k läst
30 svar
Ladugård till maskinhall
Medlem
· Blekinge
· 12 463 inlägg
Jag skulle inte visa så mycket av ett eventuellt svartbygge. Men jag gillar takstolarna.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 941 inlägg
Nu vet vi inte om ombyggnaden skulle vara ett svartbygge, men att med ett anonymt konto visa upp lite interiörbildet från en lada kräver en synnerligen nitisk byggnadsinspektör för att avslöja vilken av alla hundratusentals(?) lador det är.
Själv tycker jag snarare att det var tråkigt att TS slutade skriva i tråden. Såg ut som ett kul projekt, och många av Sveriges ladugårdar – inklusive min egen – står underutnyttjade.
Själv tycker jag snarare att det var tråkigt att TS slutade skriva i tråden. Såg ut som ett kul projekt, och många av Sveriges ladugårdar – inklusive min egen – står underutnyttjade.
Redigerat:
Det går fint. Men tappade sugen att posta bilder mm här då bittra kvinnolösa karlar ska vara bäst i världen...och vi som faktiskt gör något med livet och testar oss fram ska bli kallad "svartbyggare" . Postar hädanefter på TikTok. Skickar namn ifall intresset finns att följa. Mvh Olsson
Medlem
· Blekinge
· 12 463 inlägg
@VanteAbbeo skrev:
T Thomas_Blekinge skrev:
Hur kommer det sig att du anonyma är proffs och kan uttala dig. när jag följer regler gällande konstruktion och bärighet för snön. De är inget svartbygge då eller ? Varit i kontakt med två konstruktörer innan ombyggnationenT Thomas_Blekinge skrev:
Får man en fråga är det väl bara att svara att ladugården är anpassad för lösdrift av djur istället för uppbundna djur? Då höjer man takhöjden för att kunna ha en djupströbädd som kan bli väldig hög/djup innan den årligen töms/körs ut. Exakt samma användningsområde som tidigare.T Thomas_Blekinge skrev:
Jo givetvis. Jag ställde frågor här först sen jag Jag hört mig för med fackkunnigt folk. Jag har svarat på frågor. Mvh OlssonP Project Mellangården skrev:
Vik dig inte för de bittra utan fortsätt med din tråd här, vi är många som hjärtligt följer såna här projekt, ja tyvärr finns det alltför många bittra o avundsjuka gubbar som ser sig ha mandat att bakom skärmar runt om i landet eller kvinnor från brandhärjat europeiskt land tycka sig peka mot de mesta som visar upp en anda de bara kan drömma om👍🏻👌🏻❤️Abbeo skrev:
Hälsningar Kramla
Är det ett svartbygge, är det ett svartbygge. Men det är det ju ingen som heller påstår det?Abbeo skrev:
Så posta vidare, du. Sådana här projektet är alltid intressanta.
Ursäkta min okunskap men är inte Tik Tok en plats där söta flickor (och kvinnolösa karlar) dansar till Elvislåtar och snackar om smink?
Hur som helst får jag tacka för dagens första skratt. -"bittra kvinnolösa karlar ska vara bäst i världen.."
Den devisen kommer att bli välanvänd här😀.
Det är inte korrekt konstruktion som avgör om något är ett svartbygge. Det man normalt avser med svartbygge är om någon vidtar en åtgärd som kräver bygglov utan att ha det. Hur väl denna åtgärd är genomförd rent konstruktionstekniskt är helt irrelevant.Abbeo skrev:
Det påverkar som sagt inte alls frågan om eventuellt svartbygge.Abbeo skrev:
Jag tror inte att någon här har det minsta emot att du ändrar användning av din byggnad och är tämligen övertygad om att alla struntar i om du har bygglov eller ej. Några har dock varit vänliga nog att informera dig om de, enligt många onödiga, regler som gäller och varnat dig för att vara alltför publik med dina ändringar.
Tråkigt att du reagerar med tillmälen och utstickande taggar på detta!