Jag har 30 cm högre takhöjd än paxstommarna. Känns som man vill nyttja utrymmet maximalt. Har innan byggt skåp ovanpå stommarna åt dottern.

Men skall ha 3 st 1 meter breda gaderober och såg att ikea har sänglådor som kunde passa under stommen. Tänkte att man bygger en egen stomme för sänglådorna som man sen stället pax stommen på. Någon som gjort något liknande eller ser nått uppenbart fel tänk med denna lösning ?

tommib
Jag tror att det kommer kännas konstigt med så höga dörrar men testa du. Tekniskt är det inget problem så länge du bygger tillräckligt robusta lådor (Pax är tunga).

Jag hade nog byggt skåp uppepå istället. Eller bara haft snygga lådor direkt uppe på garderoberna.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
F Fredrik_Lerum skrev:
Jag har 30 cm högre takhöjd än paxstommarna. Känns som man vill nyttja utrymmet maximalt. Har innan byggt skåp ovanpå stommarna åt dottern.

Men skall ha 3 st 1 meter breda gaderober och såg att ikea har sänglådor som kunde passa under stommen. Tänkte att man bygger en egen stomme för sänglådorna som man sen stället pax stommen på. Någon som gjort något liknande eller ser nått uppenbart fel tänk med denna lösning ?
Blir det inte knepigt att garderobsinredningen hamnar så högt?

Jag tänker på stänger för klädhängare, i en 236 pax är det högt nog ändå?

Det är
tommib tommib skrev:
Jag tror att det kommer kännas konstigt med så höga dörrar men testa du. Tekniskt är det inget problem så länge du bygger tillräckligt robusta lådor (Pax är tunga).

Jag hade nog byggt skåp uppepå istället. Eller bara haft snygga lådor direkt uppe på garderoberna.
Jo tyngden oroar mig lite. Kanske är bättre att bygga överskåp som jag gjorde åt dottern.

tommib
Stängerna för hängare kan man ju justera ner om man vill men det blir svårt att ha två stänger (min fru har så), då den övre hamnar väldigt högt upp. Jag ser inte heller fördelen med att ha lådan under istället för över, det blir ju bara så att översta hyllan i garderoben blir omöjlig att nå utan pall e.dyl.

Om du bygger egna dörrar som går hela vägen är det ju lite häftigt men annars ser jag som sagt ingen större vinst med det.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.