1 008 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Lådhöjd ?
Medlem
· Halland
· 6 inlägg
Vad menar Du med tandembox?
Lådhöjderna på en stomme med 1 (på höjden) kort låda och 2 större brukar vara:
översta omkring 125mm
två övriga omkring 285mm
//Helen
Lådhöjderna på en stomme med 1 (på höjden) kort låda och 2 större brukar vara:
översta omkring 125mm
två övriga omkring 285mm
//Helen
De där måtten är fronternas höjd - totalt 700mm med några millimeters mellanrum mellan fronterna. Höjden inne i lådan kan vara rätt mycket lägre. Bl.a. tappar man på IKEA:s lådor (åtminstone vissa) ett par cm förutom lådbottnens tjocklek eftersom den understa fronten skall täcka stommen. Vill man utnyttja lådor optimalt skall man alltså anpassa skenplacering och lådfrontsmontering efter omständigheterna.Inredningskreatören skrev:
Fick svar från Hagaköket, och där är nedersta(högsta) lådan ca 25-26cm (innermått) när man har 3 lådor på varandra i i "70" skåp.
Det betyder att man förmodligen måst placera ut en djupare låda för högre prylar i skafferiet, tex oljeflaskor/saft.
Mvh Magnus
Det betyder att man förmodligen måst placera ut en djupare låda för högre prylar i skafferiet, tex oljeflaskor/saft.
Mvh Magnus
Klicka här för att svara