M
Hej,

Första gången jag ska starta igång poolen och behöver hjälp med veta hur jag gör med alla komponenter som finns och vilket läge jag ska ha på ventilerna.

Har en saltvattenpool med följande teknik som på bilderna. Jag skulle vilja veta vilken inställning ska ha när jag startar igång systemet och sedan när jag städar poolen (dammsuger med bottensug).
Jag har fyra rör ut ur väggen som går till poolen. Misstänker en är till breddavloppet och två är till inlopp och utlopp ? Vet inte vad de fjärde röret är till för.

Sandfilter: pentair triton II tr 40
Pump: Badu prime eco vs
Saltkordinator: Bspool EVo
Uppvärmning: värmepump
 
  • IMG_6994.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_6993.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_6997.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
RoTe
Kanske skulle anlita ett proffs?
 
M
RoTe RoTe skrev:
Kanske skulle anlita ett proffs?
Jag har varit i kontakt med företag men dom är upptagna 8 veckor framåt
 
Prova poolforum.se. där finns säkert nån som kan hjälpa dig!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.