9 148 läst ·
25 svar
9k läst
25 svar
Läderskaftet på Estwing hammare
Om du har fått ett par handskar med mockasidan inåt dyngblöta någon gång, så förstår du vad jag menarDaniel_N skrev:
Ah...vilken tur att jag inte börjat lacka,för då hade man nog fått ha den som prydnad
Nu är det ju en 16oz men det blir ju alltid några lister el.nubb att slå i HEHE!
Vax,olja,2komponentlack,shellack hmm..av dessa verkar vax mest lovande tycker jag.
Minkolja(som inte är en olja)som jag använder till läderkängor verkar kunna bli bra.Kladdar inte,blir vattentätt o får en sidenmatt yta.Minkolja(i alla fall min)ser ut o beter sig som ett hårdvax.Ska man köra på de månne?
Blir man coolast på bygget med en dödskallehammare tro?

Nu är det ju en 16oz men det blir ju alltid några lister el.nubb att slå i HEHE!
Vax,olja,2komponentlack,shellack hmm..av dessa verkar vax mest lovande tycker jag.
Minkolja(som inte är en olja)som jag använder till läderkängor verkar kunna bli bra.Kladdar inte,blir vattentätt o får en sidenmatt yta.Minkolja(i alla fall min)ser ut o beter sig som ett hårdvax.Ska man köra på de månne?
Blir man coolast på bygget med en dödskallehammare tro?
De är fantastiskt vackra, men jag blir helskum på våffelskallen :Omattiasp skrev:
@lightning, jo, med en 28oz hammare i bältet så får man i alla fall garanterat ryggproblem..
Å andra sidan är det sällan särskilt regnigt och blött inomhus så det är ju bara att lacka på!Lightning skrev:Ah...vilken tur att jag inte börjat lacka,för då hade man nog fått ha den som prydnad
Nu är det ju en 16oz men det blir ju alltid några lister el.nubb att slå i HEHE!
Vax,olja,2komponentlack,shellack hmm..av dessa verkar vax mest lovande tycker jag.
Minkolja(som inte är en olja)som jag använder till läderkängor verkar kunna bli bra.Kladdar inte,blir vattentätt o får en sidenmatt yta.Minkolja(i alla fall min)ser ut o beter sig som ett hårdvax.Ska man köra på de månne?
Blir man coolast på bygget med en dödskallehammare tro?![]()
Nu var det klart! Jag använde minkolja,två lager med torktid emellan.Första lagret sög in duktigt.Det blev riktigt bra.Testade att doppa skaftet i vatten o det bara"pärlade"av,blev inte snorhalt i alla fall.Föredrar trots alt rubbergrip men hela grejen var ju liksom lite på kul att"renovera"en hammare o den var ju nästan gratis
mattiasp skrev:
Klicka här för att svara
