Daniel_N skrev:
Uppruggat läder blir väl inte halare än lackat läder? Min erfarenhet är att Estwing i orginalskick (dvs lackade) blir hala när de blir blöta.

Hammarna på länken är fina...men träskaft lockar inte - jag har ännu inte stött på något som är bättre än gummi (av rätt typ) för hammarskaft.
Om du har fått ett par handskar med mockasidan inåt dyngblöta någon gång, så förstår du vad jag menar
 
Ah...vilken tur att jag inte börjat lacka,för då hade man nog fått ha den som prydnad:P
Nu är det ju en 16oz men det blir ju alltid några lister el.nubb att slå i HEHE!
Vax,olja,2komponentlack,shellack hmm..av dessa verkar vax mest lovande tycker jag.
Minkolja(som inte är en olja)som jag använder till läderkängor verkar kunna bli bra.Kladdar inte,blir vattentätt o får en sidenmatt yta.Minkolja(i alla fall min)ser ut o beter sig som ett hårdvax.Ska man köra på de månne?
Blir man coolast på bygget med en dödskallehammare tro?:D:D
 
mattiasp skrev:
Om du har fått ett par handskar med mockasidan inåt dyngblöta någon gång, så förstår du vad jag menar
Har inte provat, tror inte på handskar. Men jag tror på vad du säger:)
 
Lightning skrev:
Blir man coolast på bygget med en dödskallehammare tro?:D:D
Vilken märklig fråga, klart man blir!
 
Daniel_N skrev:
Vilken märklig fråga, klart man blir!
NO WAY! Dom har ju bara som"värst"24oz.26&uppåt-DÅ börjar vi prata hammare:D
 
mattiasp skrev:
Om den uppruggade ytan blir blöt så blir handtaget halt som såpa. Inget bra materialval helt enkelt.
Jag tycker att de här är fina:
[länk]
De är fantastiskt vackra, men jag blir helskum på våffelskallen :O

@lightning, jo, med en 28oz hammare i bältet så får man i alla fall garanterat ryggproblem.. ;)
 
Lightning skrev:
Ah...vilken tur att jag inte börjat lacka,för då hade man nog fått ha den som prydnad:P
Nu är det ju en 16oz men det blir ju alltid några lister el.nubb att slå i HEHE!
Vax,olja,2komponentlack,shellack hmm..av dessa verkar vax mest lovande tycker jag.
Minkolja(som inte är en olja)som jag använder till läderkängor verkar kunna bli bra.Kladdar inte,blir vattentätt o får en sidenmatt yta.Minkolja(i alla fall min)ser ut o beter sig som ett hårdvax.Ska man köra på de månne?
Blir man coolast på bygget med en dödskallehammare tro?:D:D
Å andra sidan är det sällan särskilt regnigt och blött inomhus så det är ju bara att lacka på!
 
Nu var det klart! Jag använde minkolja,två lager med torktid emellan.Första lagret sög in duktigt.Det blev riktigt bra.Testade att doppa skaftet i vatten o det bara"pärlade"av,blev inte snorhalt i alla fall.Föredrar trots alt rubbergrip men hela grejen var ju liksom lite på kul att"renovera"en hammare o den var ju nästan gratis:D
 
Utan bilder har det inte hänt ;)
 
mattiasp skrev:
Utan bilder har det inte hänt ;)
:DFörstog att det skulle komma.Nu är det så här att jag är urusel på datorer o vet inte hur man lägger upp bilder tyvärr.Har dessutom ingen kamera just nu då den gamla behagade säga upp sig.Tanten ska köpa en ny vad det lider o jag är inte betrodd med dylika ting:P
 
Skaften är med andra ord obehandlat? :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.