Har eldat med ved i snart två år utan några som helst problem, men häromdan upptäckte jag att temperaturen i pannan (flera timmar efter eldning) höll samma temp som botten på tankarna! Tidigare har pannan svalnat ned till rumstemp på ett par timmar men nu verkar den följa tankarnas temp hela tiden till nästa eldning.
Kan det vara backventilen i laddomaten (Laddomat 21) som spökar?
 
kanske rökrörstermostaten som inte slår ifrån laddomaten? går laddomaten hela tiden även vid avslutad eldning?
 
Nej, den stannar som den ska.
 
Förmodligen har termostaten gått sönder. Pröva med att köpa en ny.
 
Det är backventilen rengör den så fungerar det nog igen.
 
Håller med föregående. En rengörning brukar hjälpa
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.