Vad är skillnaden mellan Laddomat 21 och Laddomat 21-60?
 
  • Gilla
Tercellen
  • Laddar…
Har funderat på detsamma. Jag har själv en 21-60. Jag har funderat om 21 saknar självdrag? När 21-60 slår av sig själv eller att det blir strömavbrott så öppnas backventilen så att ackumulatortankar och panna blir typ som parallelkopplade. Fungerar då på självdrag. Nån får hemskt gärna rätta mig om jag har fel!!
 
Tercellen Tercellen skrev:
Har funderat på detsamma. Jag har själv en 21-60. Jag har funderat om 21 saknar självdrag? När 21-60 slår av sig själv eller att det blir strömavbrott så öppnas backventilen så att ackumulatortankar och panna blir typ som parallelkopplade. Fungerar då på självdrag. Nån får hemskt gärna rätta mig om jag har fel!!
Så som jag fattat det hela så ska även Laddomat 21 fungera med självcirkulation
 
De olika siffrorna efter 21 har bara med hur stor pump och därför hur stor panna de klarar. Funktionen för självcirkulation är samma på dem.
 
  • Gilla
Tercellen
  • Laddar…
Laddomat 21 är den utgångna modellen. Svart järnklump med grön VILO-motor och unionventiler.

21-60 och 21-100 är modellerna som säljs nya idag.

De väsentliga funktionerna är samma inklusive självcirkulationen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.