Medlem
· Västernorrland
· 30 inlägg
Hej. Har fått problem med laddomat 21, det är så att axeln inte snurrar när man sätter den i läge, men tar man ut den så snurrar den smärtfritt..
Jag har provat att gå på med smärgelduk både invändigt och utvändigt för att ta bort dom grader som kunde tänkas vara problemet, men det hjälpte inte.
Står nu lite handfallen och kan inte se några tänkbara fel.
Tänkte höra om någon varit med om detta och hur ni löste det problemet?
Mvh
Korvstroganoff
Jag har provat att gå på med smärgelduk både invändigt och utvändigt för att ta bort dom grader som kunde tänkas vara problemet, men det hjälpte inte.
Står nu lite handfallen och kan inte se några tänkbara fel.
Tänkte höra om någon varit med om detta och hur ni löste det problemet?
Mvh
Korvstroganoff
Medlem
· Västernorrland
· 30 inlägg
Javisst har jag ström, plockar jag lös pumpen kan man starta den om man vill. Men Sätter du tillbaka den, låser den sig och motorn bara brummar.. Är det någon som vet hur packningen ska sitta som? Den for lös mitt upp i allt och kommer inte ihåg hur den satt..
Medlem
· Västernorrland
· 30 inlägg
Luft i systemet vet jag att det är. Har pratat med Termoventiler idag, han hade aldrig hört om detta fenomen berättade han, men det klart det förtäljer inte om han var ny på jobbet
Ska prova att beställa hem en ny pump får vi se.
Ska prova att beställa hem en ny pump får vi se.
Medlem
· Västernorrland
· 30 inlägg
Tanken slog mig, men har inte hunnit mäta upp den ännu.
Men samtidigt känns det inte så troligt om man placerar pumpen där den ska vara ska man ju kunna skruva på axeln med en skruvmejsel, men den är stum.
Men samtidigt känns det inte så troligt om man placerar pumpen där den ska vara ska man ju kunna skruva på axeln med en skruvmejsel, men den är stum.
Va det nåt speciellt som hände innan du upptäckte att pumpen inte drev runt ? tex kokning
Det låter nästan som motorn eller "skovelhjulet" kommer för långt in i sätet, kanske packningen som blivit hoptryckt för mycket så det är därför som den går för långt in.
Det låter nästan som motorn eller "skovelhjulet" kommer för långt in i sätet, kanske packningen som blivit hoptryckt för mycket så det är därför som den går för långt in.
Medlem
· Västernorrland
· 30 inlägg
Nyss slängt ut gamla pannan och in med nya och på den vägen är det, körd tidigare men efter lite stillestånd nu så.. Har beställt en pump så får vi se.
Medlem
· Västernorrland
· 30 inlägg
Fått nya pumpen, var den gamla packningen som blivit så platt att skovelhjulet tog i den inre ringen vilket gjorde att den nöp fast.
Nu ska jag bara komma på varför mittentanken inte laddas nämnvärt...
Mvh
Korvstroganoff
Nu ska jag bara komma på varför mittentanken inte laddas nämnvärt...
Mvh
Korvstroganoff
Medlem
· Kronoberg
· 19 inlägg
Gammal tråd som jag tänkte lyfta då jag har liknande problem med min laddomat! Jag har problem med att få ut värmen från pannan och tycker mig höra att pumpen går, eller åtminstone brummar den lite svagt. Och mina temperatur på laddomaten skulle enligt termoventiler tyda på dåligt flöde från pumpen, men hur kör man igång pumpen när den inte är monterad? Går den konstant när den är inkopplad eller går den på rökgastemp?
Klicka här för att svara