Hej,
Hushålls elektriker/VVS:are från Åland och helt ny på forumet. Har försökt hitta info om min laddomat 21-60 och hur jag skall ”koppla” ventilerna mot laddomaten. Det jag blev fundersam över är varför det kommer både en gummipackning samt en filtpackning med, skall man verkligen använda båda dessa? I min värld tycker jag ju att det bör räcka med en filtpackning. Se bifogad bild.
Tacksam för svar
Hushålls elektriker/VVS:are från Åland och helt ny på forumet. Har försökt hitta info om min laddomat 21-60 och hur jag skall ”koppla” ventilerna mot laddomaten. Det jag blev fundersam över är varför det kommer både en gummipackning samt en filtpackning med, skall man verkligen använda båda dessa? I min värld tycker jag ju att det bör räcka med en filtpackning. Se bifogad bild.
Tacksam för svar
Intressant att det medföljer olika packningar utan att de beskriver varför.Tjudö Boy skrev:Hej,
Tacksam för svar
Jag har haft snabb respons från tillverkaren vid frågor kring deras grejor.
Skicka ditt din fråga kanske sedan uppdatera gärna här om ingen annan svarar.
Hmm, fattar nog inte riktigt hur du nu menar, vadå unionen? Menar du att metallen på laddomaten är så ojämn att man måste sätta gummipackning mot den och fiber mot ventil delen?J jonaserik skrev:
Nå nu fick jag svar från Termoventiler, d svarade på följande sätt;L lostinsweden skrev:
Hej TjudöBoy,
Du använder bara en av dessa. En del installatörer föredrar gummi och en del föredrar fiber, det är därför vi skickar med båda.
With best regards / Med vänliga hälsningar
Mr Xx
Technical Sales
Man kan väl då anta att båda dessa packningar klarar av temperaturen som uppstår när man eldar mot tanken!?
Tack för uppdateringen!Tjudö Boy skrev:Nå nu fick jag svar från Termoventiler, d svarade på följande sätt;
Hej TjudöBoy,
Du använder bara en av dessa. En del installatörer föredrar gummi och en del föredrar fiber, det är därför vi skickar med båda.
With best regards / Med vänliga hälsningar
Mr Xx
Technical Sales
Man kan väl då anta att båda dessa packningar klarar av temperaturen som uppstår när man eldar mot tanken!?
Såhär blev slutresultatet efter installationen, ganska nöjd med mig själv måste jag säga (för att skryta lite), bytte ut 73 C termostaten mot en 63 C istället efter några veckor då d kändes onödigt å elda så varmt i spisen.
Lade metallflätade värmetåliga slangar mot spisen på in/utgående samt till kylslingan/dump röret från spisen
Laddomaten placerades bredvid tanken i "pannrummet" där jag har resten av mitt värmesystem, samtliga rör som man kan bränna sig på i pannrummet isolerades med polyetenskumplast förutom de rör som går i taket i källaraulan, dessa får va utan så sprider d lite värme i rummet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lade metallflätade värmetåliga slangar mot spisen på in/utgående samt till kylslingan/dump röret från spisen
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Laddomaten placerades bredvid tanken i "pannrummet" där jag har resten av mitt värmesystem, samtliga rör som man kan bränna sig på i pannrummet isolerades med polyetenskumplast förutom de rör som går i taket i källaraulan, dessa får va utan så sprider d lite värme i rummet.
Logga in
Skapa konto
Redigerat: