76 298 läst ·
626 svar
76k läst
626 svar
Laddboxen Easee får försäljningsförbud
Jag tror det är så att de ska få 3 försök att "rätta till" felet inom skälig tid... Det viktiga är ju att man isåfall reklamerar inom 3 år första gången tänker jag. Har man bevis på det så kan de få ta tid på sig att försöka hitta en lösning att få boxen godkänd, om det inte lyckas efter 3 försök och om mer än 3 år har gått vid det tillfället så får de då ta tillbaka boxen. Det jag bara vill se till är att jag har nåt bevis att jag sagt att jag vill reklamera. Det borde räknas som att ha kontaktat dem inom den tid jag har på mig...L lbgu skrev:
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 845 inlägg
Det har jag inte påstått, men vilken paragraf vill du åberopa och hur vill du motivera det? (Svara inte, jag vill inte veta).L lbgu skrev:
Gör vad du vill med din obefintliga laddstation och låt andra som faktiskt äger en sådan laddstation bestämma själva vad de vill göra.
De svarade mig att jag skulle avvakta. Jag skulle hellre se att de bekräftade att reklamationen var mottagen men att de ville försöka åtgärda först. Därav att jag undrar hur man gör detta formellt riktigt.useless skrev:
Du kan ju såklart skicka dem ett rekommenderat brev med mottagningsbevis, då har du ett kvitto på att du har reklamerat din box, oavsett vad de svarar på detta. Jag köpte också från Tibber men min är inte ens ett år gammal så jag sitter ner ett tag till och ser vad som händer, min fungerar så pass bra att jag inte vill byta om det går att lösa.J JohanLun skrev:
Finns några nyheter om Easee kommer överleva och åtgärda brister eller om man bör reklamera sin box?
Mindre än 3 månader till min box är 3 år gammal... Därefter försvåras vad jag förstår möjligheten att reklamera avsevärt...
Mindre än 3 månader till min box är 3 år gammal... Därefter försvåras vad jag förstår möjligheten att reklamera avsevärt...
https://tibber.com/se/villkor/kopvillkor
Här står reklamera senast 2 månader efter du sett felet och inom 3 år.
Kommer skicka ett mail till adressen som återfinns i länken ovan.
Här står reklamera senast 2 månader efter du sett felet och inom 3 år.
Kommer skicka ett mail till adressen som återfinns i länken ovan.
Ja det har varit väldigt tyst om detta, ESV tappade intresset kanske.J JohanLun skrev:
Medlem
· Uppland
· 2 528 inlägg
Vad skall ESV göra nu? Spekulera i om Easee går i konkurs?
Hjälpa dem med teknisk rådgivning?
Bollen ligger hos Easee.
Det hade varit intressant att läsa Elinstallatören. Låst artikel.
Easee: Så ska vi lösa problemet med laddboxarna
https://www.elinstallatoren.se/2023/04/easee-sa-ska-vi-losa-problemet-med-laddboxarna/
PUBLICERAD 26 APR 2023, 09:03
Dokumentationsslarv och tolkningsskillnader – inte tekniska brister. Det är enligt Easee orsaken bakom försäljningsstoppet. Här berättar de om hur de ska lösa problemet. Och om varför de har ställt in sina betalningar.
Hjälpa dem med teknisk rådgivning?
Bollen ligger hos Easee.
Det hade varit intressant att läsa Elinstallatören. Låst artikel.
Easee: Så ska vi lösa problemet med laddboxarna
https://www.elinstallatoren.se/2023/04/easee-sa-ska-vi-losa-problemet-med-laddboxarna/
PUBLICERAD 26 APR 2023, 09:03
Dokumentationsslarv och tolkningsskillnader – inte tekniska brister. Det är enligt Easee orsaken bakom försäljningsstoppet. Här berättar de om hur de ska lösa problemet. Och om varför de har ställt in sina betalningar.
Nja, så är det väl inte riktigt, visst var det så att Easee skulle komma upp med åtgärder för de som redan sålts, annars blir det andra bullar?H HenrikHuslöse skrev:
Medlem
· Uppland
· 2 528 inlägg
