Hej, tänkte sätta upp en laddbox. Tror ni man kan borra och skruva den i fasaden. Har en putsad fasad med fasadskivor? Träreglar, MDF och gips bakom.
Hälsningar
/N

• En modern villa med putsad fasad, garage och basketkorg på garageporten, med trädgård och blå himmel i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en putsad fasad med synliga fasadskivor och en mellanliggande fog.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T Trallaren skrev:
Hej, tänkte sätta upp en laddbox. Tror ni man kan borra och skruva den i fasaden. Har en putsad fasad med fasadskivor? Träreglar, MDF och gips bakom.
Hälsningar
/N
Det borde man väl kunna göra: En laddbox är inte så tung. Så bra borrat, tätat (med ngn lämplig tätmassa) och pluggat så borde den sitta ordentligt och utan att man får in vatten bakom fasaden

• Gilla
Trallaren
  • Laddar…
Vad är det för lasyr eller trä ni har ovanför garageporten? Mycket snyggt!

T Trallaren skrev:
Hälsningar
/N
Det skall nog gå bra, så länge du borrar in in något som det går bra att fästa i under den ytan, och ser till att det är tätt innan du hänger upp boxen. Vore ju illa om det kom in regnbatten där du borrat och skruvat.

Purre
MDF? Låter som ett udda val.
Jag skulle kanske övervägt att sätta den någon annanstans om jag känner mig osäker på skivan. Vad är fasadskivan gjord av? Går den att borra i eller kommer den spricka då?

E emmasture skrev:
Vad är det för lasyr eller trä ni har ovanför garageporten? Mycket snyggt!
Ledsen för sent svar. Det är cederträ. BR /N

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.