4 317 läst ·
17 svar
4k läst
17 svar
Laddare för elbil, behövs dubbla säkringar?
aner42,
Du anger du har 2 st växelriktare som ger 3-fas 64 A.
Väggladdboxen du visar datablad på är bara 1-fas, 230 Volt, 32A, 7 kW och har Typ2 laddhandske.
Vad har elbilen för ombordladdare, är den bara 1-fas? Om den är 3-fas borde du ha en 3-fas väggladdbox, eftersom går litet snabbare att ladda.
Det är säkert andra elregler och andra ellagar i Thailand jämfört Sverige. Anges inte landet vid en trådstartares första inlägg, måste forumsmedlemmarna anta att det gäller el i Sverige, och svarar därefter.
Du anger du har 2 st växelriktare som ger 3-fas 64 A.
Väggladdboxen du visar datablad på är bara 1-fas, 230 Volt, 32A, 7 kW och har Typ2 laddhandske.
Vad har elbilen för ombordladdare, är den bara 1-fas? Om den är 3-fas borde du ha en 3-fas väggladdbox, eftersom går litet snabbare att ladda.
Det är säkert andra elregler och andra ellagar i Thailand jämfört Sverige. Anges inte landet vid en trådstartares första inlägg, måste forumsmedlemmarna anta att det gäller el i Sverige, och svarar därefter.
Ja visst hade det varit bättre med en 3-fasladdare, det hade ju bara blivit 11A isf 32. Men tyvärr är detta den laddare som följer med bilen. Och uttaget i bilen är bara enfas.A Arnodt skrev:aner42,
Du anger du har 2 st växelriktare som ger 3-fas 64 A.
Väggladdboxen du visar datablad på är bara 1-fas, 230 Volt, 32A, 7 kW och har Typ2 laddhandske.
Vad har elbilen för ombordladdare, är den bara 1-fas? Om den är 3-fas borde du ha en 3-fas väggladdbox, eftersom går litet snabbare att ladda.
Det är säkert andra elregler och andra ellagar i Thailand jämfört Sverige. Anges inte landet vid en trådstartares första inlägg, måste forumsmedlemmarna anta att det gäller el i Sverige, och svarar därefter.
Jag tänkte väl att min fråga skulle vara av generell natur men visst Th är väldigt speciellt
Klicka här för att svara