aner42,
Du anger du har 2 st växelriktare som ger 3-fas 64 A.

Väggladdboxen du visar datablad på är bara 1-fas, 230 Volt, 32A, 7 kW och har Typ2 laddhandske.

Vad har elbilen för ombordladdare, är den bara 1-fas? Om den är 3-fas borde du ha en 3-fas väggladdbox, eftersom går litet snabbare att ladda.

Det är säkert andra elregler och andra ellagar i Thailand jämfört Sverige. Anges inte landet vid en trådstartares första inlägg, måste forumsmedlemmarna anta att det gäller el i Sverige, och svarar därefter.
 
Regler för elinstallationer i Thailand?
Finns det ens?

Med tanke på hur det ser ut överallt så kan det inte vara något som följs.
 
A Arnodt skrev:
aner42,
Du anger du har 2 st växelriktare som ger 3-fas 64 A.

Väggladdboxen du visar datablad på är bara 1-fas, 230 Volt, 32A, 7 kW och har Typ2 laddhandske.

Vad har elbilen för ombordladdare, är den bara 1-fas? Om den är 3-fas borde du ha en 3-fas väggladdbox, eftersom går litet snabbare att ladda.

Det är säkert andra elregler och andra ellagar i Thailand jämfört Sverige. Anges inte landet vid en trådstartares första inlägg, måste forumsmedlemmarna anta att det gäller el i Sverige, och svarar därefter.
Ja visst hade det varit bättre med en 3-fasladdare, det hade ju bara blivit 11A isf 32. Men tyvärr är detta den laddare som följer med bilen. Och uttaget i bilen är bara enfas.
Jag tänkte väl att min fråga skulle vara av generell natur men visst Th är väldigt speciellt
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.