Tja!
Har en lada här hemma som har sett sina bättre dagar. Håller på att göra i ordning en verkstad när jag upptäckte att lång sidan på en del av ladan hänger fritt i luften.. Är ju inte så bra så att säga, Så nu skall jag ta tag i det problemet först så inte ladan ligger på backen när jag kommer hem någon dag. Saken hör till att en takstol vilar på just den delen som har ruttnat sönder / Syllen, Jag har några idèer hur jag ska gå tillväga. Men skulle gärna vilja ha lite input från någon som har gjort något liknande. Då jag måste på något sätt få det här bärande igen, Då en takstol vilar just på den här stolpen.
Väggen bredvid är själva verkstaden. Den som är putsad, Den är gjord med tegel sen puts, Kan man ankra via den? Och sen gjuta plint på strategiska ställen innan man slår på stort och gjuter ny "syll" Det skall bli betong golv där inne vid ett senare skede men just nu vill jag bara få en lösning på det här innan det är försent...

• Förfallen byggnadshörna med ruttnande syll och vägg som hänger fritt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Del av en lada med skadad konstruktion och synlig rörmokarstege stödd mot vägg.
    Skapa konto
  • Rotad trästolpe och syll i en lada med synlig spricka och hängande konstruktion.
    Skapa konto
Tomture61
Syllen som har ruttnat sönder ,om de byts ut , räcker inte den som stöd för den lodräta stolpen .
Eller är även lodräta stolpen rutten längst ned ?

Tomture61 Tomture61 skrev:
Syllen som har ruttnat sönder ,om de byts ut , räcker inte den som stöd för den lodräta stolpen .
Eller är även lodräta stolpen rutten längst ned ?
Ajjemän, Även den lodräta stolpen hänger i luften...

Tomture61
Kan det bero på att syllen har havererat?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.