O
Dina rör är inte klamrade enligt föreskrift och detta bör åtgärdas

O Ovation skrev:
Dina rör är inte klamrade enligt föreskrift och detta bör åtgärdas
Fixar det läckan?
Vilken föreskrift kräver det?
Vad händer om man inte gör dessa åtgärder?
Många frågor blir det?

O
Om du inte klamrar ordentligt. Då kan rörelser i slangarna göra att det blir otätt.
Om du har en skada som besiktas så blir det ersättningsförlust på hemförsäkringen.

O Ovation skrev:
Om du inte klamrar ordentligt. Då kan rörelser i slangarna göra att det blir otätt.
Om du har en skada som besiktas så blir det ersättningsförlust på hemförsäkringen.
Var har du fått detta ifrån?

O
Nu ser jag inte ens på bilderna hur avloppet är anslutet, mem av det jag kan se så verkar det inte vara klammrat varken avlopp eller vatten ordentligt.
Avloppet skall klamras högre än utloppet från diskbänken.

O
O Ovation skrev:
15år av erfarenhet av reglering av vattenskador.
Allt finns väldigt välbeskrivet på säkervatten. Se
[länk]
Det förklarar varför du svamlar. Säker vatten är inte tvingande.
Det borde du veta efter 15 års erfarenhet.

O
Helt rätt.
Men vad tror du våra försäkringsbolag kallar fsckmannamässigt utförande?
Och vad står när du installerar din nya blandare?

O
Svaret på detta är monteringsinstruktion och säkervatten

O
Och därav vet jag vad som gäller oavsett vad du anser.
Vill du inte ha mitt råd så kan du låta bli, jag tvingar dig inte till mått. Jag försöker bara hjälpa dig att få mindre problem än nödvändigt.
Sen får du tycka precis vad du vill och göra som du vill. Jag vet dock hur jag hade ersatt ditt kök om jag tog emot dina bilder på en skada

O
Sen skall det även finnas en avstängning på diskmaskinen monterad lätt åtkomlig för daglig användning. Tex separat avstängningsventil ovan bänk, i blandaren eller magnetventil.

@Ovation om du nu ska börja svamla om fackmannamässigt så finns det ytterligare en sak att klaga på.
Nämligen att det inte finns någon vattenavstängning ovan diskbänk, som det ”ska finnas”.

Det finns inte ens någon separat avstängning alls för diskmaskinsanslutningen utan man måste fimpa vattnet även till kökskranen för att fimpa vattnet till diskmaskinen.

• Gilla
Ovation
  • Laddar…
O
O Ovation skrev:
Sen skall det även finnas en avstängning på diskmaskinen monterad lätt åtkomlig för daglig användning. Tex separat avstängningsventil ovan bänk, i blandaren eller magnetventil.
Du menar detta?

• Gilla
fusion
  • Laddar…
Ja, men när jag började skriva inlägget så fanns inte det inlägget.

• Gilla
Ovation
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.