verkar komma uppifrån, låter som vatten i fläkten. Tendens till is på vissa platser kring förångaren också… Hade liknande problem förra året men trodde jag löste det när jag bytte fläkt.
Återkommer. Har jag tur är det stopp i kondensslangen eller nåt
Återkommer. Har jag tur är det stopp i kondensslangen eller nåt
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Uppdatering, det var helt fullt med vatten i fläkt och kondensorn, totalstopp i slangen och helt brutalt mycket kletig smuts!
Enkelt att lösa förstås - men var kommer all smuts ifrån? Jag bytte som sagt fläkten för ca ett år sen (den gamla gick bara på halvfart), och då var det rent. Kan det vara den högre lufthastigheten som tagit med sig en massa smuts som legat i kanalerna? Eller har någon en annan idé?
Enkelt att lösa förstås - men var kommer all smuts ifrån? Jag bytte som sagt fläkten för ca ett år sen (den gamla gick bara på halvfart), och då var det rent. Kan det vara den högre lufthastigheten som tagit med sig en massa smuts som legat i kanalerna? Eller har någon en annan idé?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden