Hej
Har ett nyinstallerade handfat i kolonistugan och ser att det sipprar lite vatten från ena röret. Inte alls mycket, men ändå störande. Är detta någonting jag kan åtgärda själv? Hur och med vad? Om inte, ingår det i priset att justera så det slutar rinna?
Har ett nyinstallerade handfat i kolonistugan och ser att det sipprar lite vatten från ena röret. Inte alls mycket, men ändå störande. Är detta någonting jag kan åtgärda själv? Hur och med vad? Om inte, ingår det i priset att justera så det slutar rinna?
skruva åt muttern det läcker ifrån litegrann. MEN har du betalt för installationen så skall installatören givetvis åtgärda detta. Kanske har de glömt gängtätning eller liknande.
Produkter som diskuteras: "gängtätning"
Gängtätningstejp
Gängtätningstejp, ofta känd som PTFE-tejp eller Teflon-tejp, används vanligtvis för att försegla rörgängor i VVS-applikationer för att förhindra läckage vid lederna. Denna typ av tejp är mycket tålig mot kemikalier och höga
Läs mer
Blev klart igår, fått fakturan, har inte betalat än. Är det oförskämt att be att få detta åtgärdat innan jag betalar?Thiger skrev:
Vilket verktyg används för att dra åt muttern?
men Vafan såklart ska du säga:P Peter Eriksson7067 skrev:
* det läcker från en koppling
* ni har blandat fabrikat och det är inte godkänt
Företaget kommer åtgärda detta och efter det är klart så betalar du fakturan.
Är du nu konflikträdd och vill lösa problemet själv så tar du en skiftnyckel och drar åt muttern längst ner som läckan ser ut att komma ifrån, kan även vara muttern till höger, vattnet kan ta konstiga vägar…
sen tycker jag generellt rördragningen ser märklig ut, ser snett ut och verkar klamrat dåligt
Rör inget, de kommer bara skyllla på dig sen. Betala inget förrän de gjort om.
tänkte samma, att de har anslutit mot befintligt.P Peter Eriksson7067 skrev:
Dock är det deras skyldighet som fackmän att tala om för dig att de måste byta en koppling eller liknande på befintlig installation för att det skall bli godkänt.
Sen håller jag med om att det ser snett och oproffsigt ut vilket jag inte hade godkänt.
Tack för info. Tar tag i det och skickar iväg ett sms betalar när detta är åtgärdat!Thiger skrev:
tänkte samma, att de har anslutit mot befintligt.
Dock är det deras skyldighet som fackmän att tala om för dig att de måste byta en koppling eller liknande på befintlig installation för att det skall bli godkänt.
Sen håller jag med om att det ser snett och oproffsigt ut vilket jag inte hade godkänt.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden

