Hej
Har ett nyinstallerade handfat i kolonistugan och ser att det sipprar lite vatten från ena röret. Inte alls mycket, men ändå störande. Är detta någonting jag kan åtgärda själv? Hur och med vad? Om inte, ingår det i priset att justera så det slutar rinna?
 
  • Nyinstallerade handfatets rör med läckage under en kolonistuga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Anslutningsrör till handfat med droppande vatten och kopplingar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
skruva åt muttern det läcker ifrån litegrann. MEN har du betalt för installationen så skall installatören givetvis åtgärda detta. Kanske har de glömt gängtätning eller liknande.
 
Har du anlitat en rörmokare för jobbet? Det är blandat olika fabrikat där vilket inte är okej.
 
ådal ådal skrev:
Har du anlitat en rörmokare för jobbet? Det är blandat olika fabrikat där vilket inte är okej.
ja, har anlitat. Kan det vara delar som satt från tidigare och nya delar som användes nu?
 
Semiproffset Thiger skrev:
skruva åt muttern det läcker ifrån litegrann. MEN har du betalt för installationen så skall installatören givetvis åtgärda detta. Kanske har de glömt gängtätning eller liknande.
Blev klart igår, fått fakturan, har inte betalat än. Är det oförskämt att be att få detta åtgärdat innan jag betalar?
Vilket verktyg används för att dra åt muttern?
 
Skånepöjk
P Peter Eriksson7067 skrev:
Blev klart igår, fått fakturan, har inte betalat än. Är det oförskämt att be att få detta åtgärdat innan jag betalar?
Vilket verktyg används för att dra åt muttern?
men Vafan såklart ska du säga:

* det läcker från en koppling
* ni har blandat fabrikat och det är inte godkänt

Företaget kommer åtgärda detta och efter det är klart så betalar du fakturan.


Är du nu konflikträdd och vill lösa problemet själv så tar du en skiftnyckel och drar åt muttern längst ner som läckan ser ut att komma ifrån, kan även vara muttern till höger, vattnet kan ta konstiga vägar…

sen tycker jag generellt rördragningen ser märklig ut, ser snett ut och verkar klamrat dåligt
 
  • Gilla
Hammarfall
  • Laddar…
Rör inget, de kommer bara skyllla på dig sen. Betala inget förrän de gjort om.
 
  • Gilla
Peter Eriksson7067
  • Laddar…
P Peter Eriksson7067 skrev:
Blev klart igår, fått fakturan, har inte betalat än. Är det oförskämt att be att få detta åtgärdat innan jag betalar?
Vilket verktyg används för att dra åt muttern?
tänkte samma, att de har anslutit mot befintligt.

Dock är det deras skyldighet som fackmän att tala om för dig att de måste byta en koppling eller liknande på befintlig installation för att det skall bli godkänt.

Sen håller jag med om att det ser snett och oproffsigt ut vilket jag inte hade godkänt.
 
  • Gilla
Peter Eriksson7067
  • Laddar…
Semiproffset Thiger skrev:
tänkte samma, att de har anslutit mot befintligt.

Dock är det deras skyldighet som fackmän att tala om för dig att de måste byta en koppling eller liknande på befintlig installation för att det skall bli godkänt.

Sen håller jag med om att det ser snett och oproffsigt ut vilket jag inte hade godkänt.
Tack för info. Tar tag i det och skickar iväg ett sms betalar när detta är åtgärdat!
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.