Skulle ge mig på att byta toalettstolen vilket jag gjort tidigare utan bekymmer.
Dock så blev det denna gången, på alla sätt o vis.
Huset är från -59 och kranen likaså antar jag.
Jag får en lite läcka i delen där man skruvar av och på-vattnet.

Någon som råkat ut för detta och någon som vet om det går att laga den gamla kranen eller om det behövs byta hela kran mm.?
Gammal avstängningskran med läckage synlig i ett hål i väggen, med synliga rörkopplingar och textur på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
J Jockose skrev:
Skulle ge mig på att byta toalettstolen vilket jag gjort tidigare utan bekymmer.
Dock så blev det denna gången, på alla sätt o vis.
Huset är från -59 och kranen likaså antar jag.
Jag får en lite läcka i delen där man skruvar av och på-vattnet.

Någon som råkat ut för detta och någon som vet om det går att laga den gamla kranen eller om det behövs byta hela kran mm.?
[bild]
Byta är ju så klart bäst och
det tillhör vanligheterna att det börjar läcka runt spindeln när man vrider på den typen av ventil. Ibland kan ett litet läckage upphöra över tid och det kan också vara så det inte läcker alls i viss lägen.
 
  • Gilla
tergo och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.