Är det någon som har erfarenhet från dessa parkettgolv som är lackade men upplevs som oljade? Erfarenheter önskas?

Vilka golv menar du? ???

Tarkett har ett men helt nytt sedan är det väl Khärs som har det. Vet du andra?

Ser bra ut och känns riktiga, om det håller i längden är svårt att säga. Nytt alterntiv men det lär nog inte vara något större problem, det är ju seriösa tillverkare.

Ett bra alternativ till riktig olja för den som inte orkar underhålla eller till ex. sovrum.

Vad heter dessa Tarkett golv???

Lacken heter Proteco Natura lack. Den ska tydligen vara hårdare än den"vanliga" lacken, sen är det ju snyggt oxå.

/P

jag ska köpa ett kährs golv (2-stavsparkett, ek) och det är så kallad "matt lack" på. silclack tror jag också att de kallas. Tror de finns ytterligare fabrikat med denna typ av mattare lack som ger mer känsla av att vara oljad. Jag tycker det verkar vara en optimal kompromiss mellan de snyggare oljade och de lättskötta lackade.

Är det Genua? Vilket pris har du fått?

om du menar mig så gäller det "verona" det finns normalt inte på svenska marknaden utan är framtaget för usa eller nått. Jag har fått ett pris på 419kr/m2 vet du nått om det golvet?

HOTDOG. Nej Det vet jag inte. Men det låter som ett bra pris för ett 2-stavs Kährs.

HOTDOG skrev:
om du menar mig så gäller det "verona" det finns normalt inte på svenska marknaden utan är framtaget för usa eller nått. Jag har fått ett pris på 419kr/m2 vet du nått om det golvet?
Tänk jag har beställt via beijer i Norrbotten , inte via Usa, det finns nog överallt på marknaden, gå inte på slika försäljningsargument. :D

Kährs-golvet ni pratar om är NYTT på svenska marknaden.

I alla fall tror jag vi pratar om samma tvåstaviga ekparkett som är UV-oljat (vilket är någon sorts hybrid mellam lackat och oljat har jag förstått det som).

Fick det för 340 kr/m2 som introduktionspris för två månader sedan. (Illerbrands golv i Uppsala.) Blev väldigt fint i köket.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.