AndersS skrev:
Gissar lite, har du dragit hela böjen i ett enda långt drag eller har du tagit den steg pga att det gick tungt?
Tror att jag stannade upp för jag var osäker på om bordet varit tillräckligt stabilt som skruvstycket var skruvat i. Kanske därför det blev kullar/vågigt? Dra hela böjen på en och samma gång för perfekt resultat?

Japp, hela böjen i ett drag.
Sedan vet jag inte om det skiljer mellan olika verktyg. Jag har tillgång till Bacho's och tycker att det ser ut som de har lite större diameter, men det är svårt att avgöra på bilder så det kan vara en synvilla.

• Gilla
frihopper
  • Laddar…
AndersS skrev:
Japp, hela böjen i ett drag.
Sedan vet jag inte om det skiljer mellan olika verktyg. Jag har tillgång till Bacho's och tycker att det ser ut som de har lite större diameter, men det är svårt att avgöra på bilder så det kan vara en synvilla.
Möjligt. Misstänker att detta är ganska långt från ett proffsverktyg. Det är Gelia (vilket väl är ett bra märke?) men den kostade bara 259:- på Hornbach så att döma av priset antar jag att det är ganska så mycket hobby över det hela. Sen hjälper det inte att jag är Minus-Hobby i kunnighet ;)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.