Mkt Tacksam för tips erfarenheter med gamla 50-tals vattenradiatorer...
Har ett mindre läckage i utloppet längst ned, precis vid muttern, v.g. se bilder på radiator och stället för läckage (där det är rostfärgat).
Jag misstänker det är där returvattnet tas ut, brukar väl vara det längst ned?
UPPDATERING:
Det verkar vara själva nippeln in i radiatorn som är otät...
Osäker på om jag klarar det själv, måste nog montera ner hela radiatorn för att kunna få ut den och ev lina om....?
Har ett mindre läckage i utloppet längst ned, precis vid muttern, v.g. se bilder på radiator och stället för läckage (där det är rostfärgat).
Jag misstänker det är där returvattnet tas ut, brukar väl vara det längst ned?
UPPDATERING:
Det verkar vara själva nippeln in i radiatorn som är otät...
Osäker på om jag klarar det själv, måste nog montera ner hela radiatorn för att kunna få ut den och ev lina om....?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Det där ser inte roligt ut. Om det varit tätt i massoe med år, borde det fortsätta att vara tätt! Såvida det inte rostat sönder... Men då fungerar det nog inte att bara täta.
Har man däremot varit där oxh fipplat, så kan läckaget ofta förklaras av fipplet.
Har man däremot varit där oxh fipplat, så kan läckaget ofta förklaras av fipplet.
Medlem
· Västernorrland
· 12 012 inlägg
Ser ut som det är lagat tidigare eftersom det inte är lika uppe och nere. Där nere ser det ut som de svetsat dit nån ny muff i kanske dålig plåt.
Det är svårt att laga det där utan att plocka ned det och lämna in för renovering. Att svetsa är svårt att få tätt. Det finns firmor som fixar såna och då får du tillbaka en som är trycktestad som kommer hålla i många år till bråkdel av vad det skulle kosta när det är nytt. Kan du inte fixa det med en gång finns det tätband som du lindar om men det är en högst tillfällig lösning.
Klicka här för att svara