Hej!

Har klantat till det lite är jag rädd.
Så innan jag gör något mer tänkte jag att det är bäst att kolla med proffsen innan jag gör det hela värre.

Såg att vatten-pem-slangen in under huset hade släppt från sina fästen under huset.

Släpper en klammer till så hänger den bara i värmekabeln.

Så jag tänkte fixa detta lite bättre.

Men då jag började fästa slangen mot trossbotten så antar jag att den slingrade sig lite, för nu läcker det från T-fästet för värmekabeln.

På nedanstående bild kan ni se hur det ser ut.

http://fredand44.webs.com/bilder/vatten_lacka_3.JPG

Det droppar si så där en droppe var annan sekund så jag har ställt en hink under.

Vad tror ni, kan man dra åt plastmuttrana lite med två poly-griper?

Gissar att man håller den inre still och drar den yttre medsols?

Eller gör man bara det hela värre?

Innan man peter på det kanske man även bör stänga av vatten in i huset?

Eller ahde ett proffs bytt plastmuttrarna?

Tacksam för tips?

Mvh
Fredrik

Staffans2000
Visst. Dra den i botten ifall den inte redan är det. kopplingen heter PRK och skall för övrigt alltid dras i botten, men har du tur har montören fuskat.
Använd ett par rekordeliga skiftnycklar/rörtänger så du inte slinter och vrider kopplingen istället för muttern

Staffan

Hej!

Tackar för svaret!

Jag kröp in under huset nu igen och då ser jag utan att ha gjort något att det bara droppar kanske en gång per minut. (Konstigt)

Stängde av vattnet till huset och drog åt muttrarna, dvs höll emot den innre och drog åt den yttre.

Möjligen lyckades jag rubba allt 1 mm.

Nu ser det ut som om det max kommer en droppe i timmen skulle jag tro.

Får hålla lite koll på det här.

Stort tack!

Mvh
Fredrik

PRK kopplingen skall alltid dras så att plast muttern går emot mässingen, sedan skall rören fångsäkras så att det inte kan flyga isär. Firman jag arbetar för har förbjudit PRK kopplingen inomhus eller under hus då den orskat stora vattenskador för oss fast monteringen har gjorts enligt tillverkaren.

mvh

• Gilla
Patrick_Ced
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.