Är det en fråga eller påstående bara?

• Gilla
MultiMan
  • Laddar…
MultiMan
Det ser ut som att det läcker vid kopplingsstycket som omvandlar mellan kranens 1/2" till maskinens 3/4" och maskinens anslutning. Den biten har inget med själva aquastoppen (som kommer efter med sina dubbla slangar/slang-i-slang) att göra utan där sitter en packning som kanske torkat och behöver bytas.

• Gilla
kickma och 1 till
  • Laddar…
Hej, blev ”konstigt” när jag lade ut mitt inlägg, jag förtydligar: enligt bilden så är mitt promblem att vattnet kommer uppifrån (precis där kranen går in i första ”bulten” eller vad det kallas)och jag tror som det svar jag fick (tack!🙂)att det kan vara en packning som behöver bytas. Jag är helt okunnig i såna här situationer🙈men undrar, kan jag byta packningen själv? Finns det någon snäll själ som kan ge mig några tips hur det går till?
Ringde Electrolux service, som sa att de har ett fast pris på 2300:- vilket känns ganska svettigt om det kan göras med egna händer. Räcker det att stänga av vattnet i utkastaren? (bor ibf). Eller måste man göra någon ytterligare åtgärd?
Tacksam för svar!🤷‍♀️

• Vattenkran i kök med läckage vid anslutning, visar också bomullspinne nära bulten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.