Hej,

Vi har ett ca fyra år gammalt hus med en IFÖ toastol på fot, där foten täcker sits och avlopp och alles. Stolen är silikonad fast. Nu har vi upptäckt att det kommer vatten mellan foten och klinkergolvet, vid fogen. Jag har läst om kondens osv men detta är något annat, det kommer som en liten stråle om man sätter sig eller trycker på stolen, om man inte trycker så blir det bara en liten fläck som en krona. Men sätter man sig så på stolen kommer det mer igen, eller trycker man upprepade ggr blir det som man pumpar fram vatten från fogen.

Jag antar att jag måste skära bort stolen i morgon eller finns det några vanliga fel som går att åtgärda med stolen på plats, vad kan det vara?

Mvh
Bambi

Hej igen,

Efter några telefonsamtal och forskande :) så har nu toastolen lagat sig själv. Jag har fått reda på att bara avlopp och vattenskålen framtill har kontakt med vacuumet i foten, då jag öppna den lilla plastluckan längst bak så verkar det realtivt torrt runt avloppsröret så mina misstankar är att porslinet har en liten liten spricka tack vare den stå lite ojämt har spänningar i porslinet skadats.

Läckaget har tillfälligt? slutat då jag la i en blå WC freshstav i behållaren(tänkt som spårmedel), kan denna stav och dess ämne göra att vattnet får en annan egenskap så det inte rinner igenom denna minimala spricka? Det läcker kanske likt en 50-öring varje gång man sitter på stolen så det märks inte som sjunkande vattennivå mellan besöken och den läcker bara när man belastar den eller det är då man ser det krypa fram mellan fot och klinkerfog.

Mvh
Bambi

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.