Har problem med att det plötsligt börjat läcka under handfatet. Köket och rören är installerade i november och allt har funkat kanon hittills. Men nu börjar det droppa från markerade två områden. Jag har skruvat av och tittat men gummiringarna är intakta och allt verkar bra. Förstår inte varför det läcker. Är allt ok installerat tror ni? Något annat jag ska kolla? Tacksam för hjälp!

• Kökets underskåp med avloppsrör under handfat, två områden markerade med rött där läckage uppstår.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
C
Lite finn fem fel, det är flera saker som inte är korrekt gjort enligt konstens alla regler.

Men vad beträffar droppet, så nej, det skall inte droppa om alla packningar är intakta och sitter på rätt ställe.

Ja verkligen.. finn fem fel...

C cpalm skrev:
Lite finn fem fel, det är flera saker som inte är korrekt gjort enligt konstens alla regler.

Men vad beträffar droppet, så nej, det skall inte droppa om alla packningar är intakta och sitter på rätt ställe.
Det var ju jävligt trist att höra. Jag kan inget själv om sånt här, men förutom att fixa läckan, är det något som behöver åtgärdas direkt?

C
Jonas Feldt Jonas Feldt skrev:
är det något som behöver åtgärdas direkt?
Nej, fokusera på att lösa problemet med att det droppar.

Men de tre saker jag noterade var;
1. Saknas diskmaskinsavstängning ovan bänk
2. Skåpet saknar vattentät botten
3. Det improviserade vattenlåset

Sen vinner väl kanske inte dragningen av inkommande vatten några skönhetspoäng, men ser ut som att man valt att behålla gamla befintliga rör och då får man väl göra det bästa av det man har.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.