Hej! Märkte att under en intensiv regnskur att det läckte in lite vatten på insidan av dörren vid golvet. Man kanske ska göra om fodret utvändigt?

Har för övrigt försökt googla hur man korrekt sätter överbleck på en tegelfasad, men verkar inte hitta nått tydligt. Någon kanske sitter inne på beskrivning hur jag gör?:)

bifogar lite bilder

Mvh nybliven husägare ✌
 
  • Ett fönster med vitt fönsterbräde och handtag syns med en del av ett grått rum och utsikt över en gräsmatta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit ytterdörr med fönster och handtag på en tegelstensfasad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av innerhörnet i ett rum där vägg möter golv och golvlisten har skador.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det där är ju nåt som är isatt efteråt, ingen har ju såna foder på en murad fasad annars.
Ja, överbleck är ju absolut att föredra men frågan är om du får dit nåt nu? Ska du plocka ner fodren och kika lite?
 
Stefan N Stefan N skrev:
Det där är ju nåt som är isatt efteråt, ingen har ju såna foder på en murad fasad annars.
Ja, överbleck är ju absolut att föredra men frågan är om du får dit nåt nu? Ska du plocka ner fodren och kika lite?
Jag kan plocka ner det och återkomma med lite bilder
 
Fodret skulle jag iof gärna ha kvar. Sitter likadant runt om hela huset nämligen, på både fönster och dörrar:)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.