Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
Bildas en droppe då och då vid ena blandarfästet.
Provat att dra åt muttern lite mera och tagit loss blandaren två gånger och torkat rent och återmonterat men samma resultat.
Detta är väl femte blandaren jag monterat, en av de tidigare läckte, men då räckte det att ta loss och återmontera den så blev det tätt.
Blandarfästet Trio Perfekta för pex.
Någon som kan tipsa om hur jag går vidare?
Blandaren är en Mora Cera med duchanslutning uppåt (går till en takdusch)
Är osäker på hur hårt jag törs dra åt muttern, antal varv fungerar ju bara första gången.
Sitter två små silar i blandarens anslutning den ena ramlade ur första gången jag tog bort blandaren.
Om pexröret kapats för kort så har jag utrustning för att dra i ett nytt pexrör, har använt det två gånger tidigare och detta rör är hälften så lång som de var. Är Uponor combipex.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Provat att dra åt muttern lite mera och tagit loss blandaren två gånger och torkat rent och återmonterat men samma resultat.
Detta är väl femte blandaren jag monterat, en av de tidigare läckte, men då räckte det att ta loss och återmontera den så blev det tätt.
Blandarfästet Trio Perfekta för pex.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Någon som kan tipsa om hur jag går vidare?
Blandaren är en Mora Cera med duchanslutning uppåt (går till en takdusch)
Är osäker på hur hårt jag törs dra åt muttern, antal varv fungerar ju bara första gången.
Sitter två små silar i blandarens anslutning den ena ramlade ur första gången jag tog bort blandaren.
Om pexröret kapats för kort så har jag utrustning för att dra i ett nytt pexrör, har använt det två gånger tidigare och detta rör är hälften så lång som de var. Är Uponor combipex.
Redigerat:
Klicka här för att svara