Snailman
Bildas en droppe då och då vid ena blandarfästet.
Vatten droppar vid ett kromat blandarfäste på granitbänk, tecken på läckage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Provat att dra åt muttern lite mera och tagit loss blandaren två gånger och torkat rent och återmonterat men samma resultat.

Detta är väl femte blandaren jag monterat, en av de tidigare läckte, men då räckte det att ta loss och återmontera den så blev det tätt.

Blandarfästet Trio Perfekta för pex.
Anvisning för montering av blandarfäste för pex-rör med tekniska illustrationer och produktkoder.
Skapa konto

Monteringsanvisning för PEX-rörsanslutning med illustrativa figurer och installationssteg.
Skapa konto

Någon som kan tipsa om hur jag går vidare?

Blandaren är en Mora Cera med duchanslutning uppåt (går till en takdusch)

Är osäker på hur hårt jag törs dra åt muttern, antal varv fungerar ju bara första gången.

Sitter två små silar i blandarens anslutning den ena ramlade ur första gången jag tog bort blandaren.

Om pexröret kapats för kort så har jag utrustning för att dra i ett nytt pexrör, har använt det två gånger tidigare och detta rör är hälften så lång som de var. Är Uponor combipex.

Redigerat:
Skånepöjk
Gängpasta och dra hårt, lite hårdare än du tycker är bekvämt. Brukar funka…

• Gilla
Snailman
  • Laddar…
Snailman
Ja, verkar ha gjort susen och behövde inte dra särskilt hårt, får ha koll på det framöver, stänger alltid av huvudkranen när jag inte är där och dropparna höll på även när huvudkranen var av.

• Gilla
Skånepöjk
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.