Hej, Jag undrar om någon vet vad man gör om ditt läckage går tillbaka ut på fjärrvärmenätet?
Dvs jag har inte haft något läckage hemma eller utanför hus utan läckaget var på så sätt att det gick tillbaka ut på fjärrvärmenätet. Detta ledde till att jag fick betala 8500:- till samfälligheten istället för att få tillbaka ca 1000:- mvh
Jocke

Du lär ha en värmeväxlare med innre läckage. Ja alltså den behöver bytas då.

D Du och 19till skrev:
Du lär ha en värmeväxlare med innre läckage. Ja alltså den behöver bytas då.
Problemet är löst, undrar mer om kostnaden då vattnet har gått tillbaka i systemet och inte förbrukat. I min värld så har vattenleverantören fått dubbelt betalt för vattnet.

Du har alltså komunalt vatten och fjärrvärmen är komunal och?

Dem vill ju inte ha sitt dricksvatten vatten i fjärrvärmenätet, det fyller dem på själva vid behov. Det brukar dessutom vara något frostskydd i det kommunala fjärrvärmenätet, det har ju blivit utspädning av det nu, så det är klart att det blir kostnader när vattnet hamnar på fel ställe.

Från är kanske om värmeväxlaren som läckte var din eller deras?

Du kan ju alltid försökja med den argumentationen. Det som talar emot, äår att den mängd vatten som läcker in i fjärrvärmesystemet från dig måste ju tappas av någonannanstans via en säkerhetsventil, annars skulle trycket i nätet bli för högt. Och det vatten som tappas av är då varmt.

D Du och 19till skrev:
Du har alltså komunalt vatten och fjärrvärmen är komunal och?

Dem vill ju inte ha sitt dricksvatten vatten i fjärrvärmenätet, det fyller dem på själva vid behov. Det brukar dessutom vara något frostskydd i det kommunala fjärrvärmenätet, det har ju blivit utspädning av det nu, så det är klart att det blir kostnader när vattnet hamnar på fel ställe.

Från är kanske om värmeväxlaren som läckte var din eller deras?
De, inte dem och det finns inget frostskydd i vattnet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.