Hej!

Jag har fått ett litet läckage på vår gamla panna. Det är vid kallvattenröret in i pannan som det läcker, dock inte mellan röret och själva pannan utan mellan muttern och den gängade delen på pannan. Se bilden.
Frågan till den som kanske vet är: Något som går att fixa? Är det lönt att dona med sånt här på en panna från -78?
 
  • DSC_0001.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har du lust att investera 50.000++?
Annars är det nog ide att laga.
 
Klart det går att laga om det är i gängan som det läcker. Prova att dra åt den med en skiftnyckel bara.
Om det inte hjälper kanske du måste stänga av vattnet i huset och lossa gängan och lägga på lite gängtätningspasta innan du drar åt den igen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.