1 776 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Läckage, murken bärregel under fönster.
Gutenmorgen,
Ny husägare sedan 3 månader tillbaka och satana#"#%% vad grejer det finns att göra. Man lär sig något nytt varje dag om detta hus. Lägenhetsråtta sedan tidigare men jag vill och har ett stort intresse att lära mig.
Nåväl. Slet ner 2 radiatorer i vardagsrummet igår och när jag tog i för kung och fosterland för att få ur dessa klossar ur dess fästen åker en bit av väggen med. Mindre skoj! Hela spånskiva var fuktig på baksidan så jag rev ner hela väggen. Det visade sig att en "bärregel" (heter det så) som fönsterkarmen står på är murken och det är blött som in i fanken. Det visade sig att, efter att sprutat på fönstret med en slang, att det läcker in genom ett fönster.
Personligen tycker jag att det ser ut att vara ett enkelt ingrepp. Avlasta regeln, riv ut och sätt dit nytt och givetvis fixa läckaget i fönstret. MEN. Innan jag gör något så tänkte jag höra med er bugg-gurus om jag tänkt rätt eller om jag kanske bör kontakta specialister.
Uppdaterar med bilder inom kort.
Mvh
/Jonas
Ny husägare sedan 3 månader tillbaka och satana#"#%% vad grejer det finns att göra. Man lär sig något nytt varje dag om detta hus. Lägenhetsråtta sedan tidigare men jag vill och har ett stort intresse att lära mig.
Nåväl. Slet ner 2 radiatorer i vardagsrummet igår och när jag tog i för kung och fosterland för att få ur dessa klossar ur dess fästen åker en bit av väggen med. Mindre skoj! Hela spånskiva var fuktig på baksidan så jag rev ner hela väggen. Det visade sig att en "bärregel" (heter det så) som fönsterkarmen står på är murken och det är blött som in i fanken. Det visade sig att, efter att sprutat på fönstret med en slang, att det läcker in genom ett fönster.
Personligen tycker jag att det ser ut att vara ett enkelt ingrepp. Avlasta regeln, riv ut och sätt dit nytt och givetvis fixa läckaget i fönstret. MEN. Innan jag gör något så tänkte jag höra med er bugg-gurus om jag tänkt rätt eller om jag kanske bör kontakta specialister.
Uppdaterar med bilder inom kort.
Mvh
/Jonas
Redigerat:
Snälla hjälp!
Värre än jag trodde. Jag visste att det läckte in, men inte denna magnitud!! Står just nu 3 skålar under hela fönstret. Hur i helskotta gör jag nu? Måste ju försöka täta skiten provisoriskt tills jag har fixat detta men hur? Silikona? Pressening?
Värre än jag trodde. Jag visste att det läckte in, men inte denna magnitud!! Står just nu 3 skålar under hela fönstret. Hur i helskotta gör jag nu? Måste ju försöka täta skiten provisoriskt tills jag har fixat detta men hur? Silikona? Pressening?
Klicka här för att svara