Jag märkte att det började droppa i närheten av innerväggen i uterummet. Gick upp på vinden och såg att det var fuktigt längst ut. Se tre bilder nedan, där fukten är inringad i rött.
Vad kan vara orsaken till detta? Vi ska ändå byta taket under 2023-2024, så undrar hur man kan fixa detta tills dess. På något sätt kommer ju vattnet genom taket, plocka bort ett gäng takpannor i närheten och lägga ny takpapp?
Tack på förhand!
Vad kan vara orsaken till detta? Vi ska ändå byta taket under 2023-2024, så undrar hur man kan fixa detta tills dess. På något sätt kommer ju vattnet genom taket, plocka bort ett gäng takpannor i närheten och lägga ny takpapp?
Tack på förhand!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
P pretall skrev:Jag märkte att det började droppa i närheten av innerväggen i uterummet. Gick upp på vinden och såg att det var fuktigt längst ut. Se tre bilder nedan, där fukten är inringad i rött.
Tack på förhand!
Det är nog precis så som du skriver. Ta bort några pannor.. Lokalisera läckan.. Bort med läkten lägg i ny papp. Titta innan på hur man skarvar pappen.. man brukar skära den gamla pappen som ett upp och nedvänt V och sedan skall den nya pallen under den gamla pappen med 30 -40 cm överlapp om jag inte minns fel.. Här får du kolla lite mer.. Sedan på med läkten och pannorna igen.
Klicka här för att svara